Avatar billede efunnydk Nybegynder
30. december 2008 - 00:15 Der er 9 kommentarer

Klokken til dansk tid?

Min server er en time bagud og der for når klokken er 00:00 er den 23:00 på serven hvordan kan jeg ændre så tiden passer?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. december 2008 - 00:58 #1
Din egen server, eller webhotel? Og hvor i verden?
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2008 - 02:02 #2
Du kan jo 'snyde' og printe klokken +1 time ud, så vil det jo passe hvis du ikke kan få rettet tiden til den korrekte.
Avatar billede efunnydk Nybegynder
30. december 2008 - 10:38 #3
ja hvordan kan jeg pinte klokken til at være en +1 time?
Avatar billede nwn Nybegynder
30. december 2008 - 14:26 #4
Du må vel kunne indstille tiden et sted?

Hvis du blot vil snyde, kan du gøre således:

echo date("d/m-Y ") . (date("H") + 1) . date(":i");

Det kan sikkert gøres simplere.
Avatar billede nwn Nybegynder
30. december 2008 - 14:40 #5
Det vil jo så ikke passe, når tiden kommer over 23:59 og det vil heller ikke ændre dato'en automatisk.
Avatar billede efunnydk Nybegynder
30. december 2008 - 14:42 #6
det virker send lige et svar.
Avatar billede nwn Nybegynder
30. december 2008 - 14:57 #7
Nej, for du vil få problemer når klokket kommer over 23:59, som sagt.

F.eks i dag aften, når klokken er 23:59, så i det klokken f.eks er 00:01 så vil dato'en være 1 bagud, i det den tror kl i virkeligheden er 23:01. Og så tror jeg heller ikke engang, der vil blive udskrevet 00. I stedet for, vil der stå 24.

Man kan udbygge noget der vil tage højde for alle disse ting, men det bliver noget mere advanceret.
Avatar billede nwn Nybegynder
30. december 2008 - 15:06 #8
<?php
$time = strtotime("+1 hour", time());
echo date("d/m/Y - H:i", $time);
?>

Denne her må virke.

Vi får fat i timestampet, konverterer det til dato/tid og lægger 1 time til. Dette foregår inde i en variabel.

Og så kan dato og tid udskrives ud fra variablen.
Avatar billede repox Seniormester
30. december 2008 - 19:14 #9
Prøv at skrive:
<?php
putenv("TZ=Europe/Copenhagen");
echo date("d/m/Y - H:i"); og se om det ikke hjælper.