Avatar billede ylwen Nybegynder
29. december 2008 - 11:49 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvor gemmes oplysningerne fra global.asax

Hvis jeg laver en hitcounter i global.asax, hvor gemmes så tælleren? Hvis den bliver gemt i selve asax filen, hvad sker der så hvis man laver ændringer i filen? bliver counteren så nulstillet?
Avatar billede keysersoze Guru
29. december 2008 - 11:55 #1
det kommer jo an på hvordan du gemmer den hitcounter - en session-variabel? en application-variabel? en databaser? eller?
Avatar billede ylwen Nybegynder
29. december 2008 - 12:49 #2
koden ser sådan ud:
    Sub Application_Start(ByVal sender As Object, ByVal e As EventArgs)
        Application("Hits") = 0
        Application("Sessions") = 0
        Application("TerminatedSessions") = 0
    End Sub

    Sub Application_End(ByVal sender As Object, ByVal e As EventArgs)
        ' Code that runs on application shutdown
    End Sub

    Sub Application_Error(ByVal sender As Object, ByVal e As EventArgs)
        ' Code that runs when an unhandled error occurs
    End Sub

    Sub Application_BeginRequest(ByVal sender As Object, ByVal e As EventArgs)

    End Sub

    Sub Session_Start(ByVal sender As Object, ByVal e As EventArgs)
        Application.Lock()
        Application("Hits") = Application("Hits") + 1
        Application("Sessions") = Application("Sessions") + 1
        Application.UnLock()

    End Sub

    Sub Session_End(ByVal sender As Object, ByVal e As EventArgs)
        Application.Lock()
        Application("TerminatedSessions") = Application("TerminatedSessions") + 1
        Application("Sessions") -= 1
        Application.UnLock()
    End Sub
Avatar billede keysersoze Guru
29. december 2008 - 13:08 #3
Data gemmes kun i memory - dvs hvis fx serveren genstartes er alle data tabt.
Avatar billede ylwen Nybegynder
29. december 2008 - 13:12 #4
Ja, det er jo skidt. Så er man altså nød til at bruge en fil eller en db. Hvad med web.config kan man bruge den?
Avatar billede keysersoze Guru
29. december 2008 - 13:28 #5
om du kan bruge web-config afhænger af hvad du vil bruge den til - du kan i teorien sagtens gemme info i den men det lyder som en dårlig idé. Da data formentlig ofte opdateres ville en database nok være at foretrække.
Avatar billede ylwen Nybegynder
29. december 2008 - 13:47 #6
OK, tusinde tak for dine svar. Tror bare jeg bruger en tekst fil.

Ha' et godt nytår.
Avatar billede a1a1 Novice
29. december 2008 - 14:08 #7
Hvis du bruger "aspstate" gemmes data i en sqlserver database og den kan du lave "persitent", og der vil data ikke blive "slettet" ved en genstart ;o)

aspstate bruges også hvis du har mere end en webserver der bruger "de samme" sessions.
Avatar billede ylwen Nybegynder
29. december 2008 - 14:21 #8
OK, tak for det. Jeg har valgt at gemme i en text fil. Men det er jo meget rart at vide til en anden gang.
Avatar billede ylwen Nybegynder
12. august 2009 - 13:40 #9
Smider du et svar, så jeg kan give point... tror det er på tide :)
Avatar billede keysersoze Guru
12. august 2009 - 17:59 #10
her er allerede lukket.