Avatar billede flashit Nybegynder
29. december 2008 - 00:31 Der er 1 kommentar og
1 løsning

SyndicationFeed fejler når den lægges ud.

Hej e.

Jeg har bygget en RSS feed til min side. Den virker fint når jeg køre koden lokalt, men fejler når jeg lægger den ud.

Det er samme database i Test og prod.

Min kode er her:

protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
        {
            try
            {
                DotDkDataContext db = new DotDkDataContext();
                string blogKat = string.Empty;

                // Select data
                var itemsQuery = from posts in db.tbl_Blogs
                                join kattegori in db.tbl_BlogKategoriers on posts.KattegoriID equals kattegori.BlogKattegoriID
                                where kattegori.isActive == true
                                select new
                                {
                                    posts.BlogID,
                                    posts.Overskrift,
                                    posts.Oprettet,
                                    posts.Tekst,
                                    posts.Forfatter,
                                    posts.KattegoriID,
                                    blogKat = kattegori.KattegoriTekst.ToString()
                                };

                if (Request.QueryString["K"] != null)
                {
                    itemsQuery = from q in itemsQuery
                                where q.KattegoriID == Convert.ToInt16(Request.QueryString["K"].ToString())
                                select q;
                }

                // Prepare response
                Response.Buffer = false;
                Response.Clear();
                Response.ContentType = "application/xml";

                // Create an XmlWriter to write the feed into it
                using (XmlWriter writer = XmlWriter.Create(Response.OutputStream))
                {
                    // Set the feed properties
                    SyndicationFeed feed = new SyndicationFeed
                        ("Jakob Mikkelsen",
                        "dot med dot på",
                        new Uri("http://www.dotdk.dk"));

                    // Add authors
                    feed.Authors.Add(new SyndicationPerson
                        ("jakob@dotdk.dk",
                        "Jakob Mikkelsen",
                        "http://www.dotdk.dk"));

                    // Set copyright
                    feed.Copyright = new TextSyndicationContent
                        ("© Copyright 2008 Jakob Mikkelsen");
                    // Set generator
                    feed.Generator = "Jakob Mikkelsen min rss";
                    // Set language
                    feed.Language = "da-dk";

                    // Add post items
                    List<SyndicationItem> items = new List<SyndicationItem>();

                    foreach (var Post in itemsQuery)
                    {
                        SyndicationItem item = new SyndicationItem();
                        item.Id = Post.BlogID.ToString();
                        item.Title = TextSyndicationContent.CreatePlaintextContent(Post.Overskrift);
                        item.Links.Add(new SyndicationLink(new Uri("http://www.dotdk.dk/blog.aspx?Id=" + Post.BlogID), "alternate", "Alternate Link", "text/html", 1000));
                        item.Content = SyndicationContent.CreateXhtmlContent(Post.Tekst);
                        item.PublishDate = Post.Oprettet;
                        item.Categories.Add(new SyndicationCategory(Post.blogKat));

                        items.Add(item);
                    }
                    feed.Items = items;

                    // Write the feed to output
                    Rss20FeedFormatter rssFormatter = new Rss20FeedFormatter(feed);
                    rssFormatter.WriteTo(writer);

                    writer.Flush();
                }
                Response.Close();
                //Response.End();
            }
            catch (Exception ex)
            {
                Response.Write("Fejl " + ex.ToString());

            }

og den fejl som kommer er her.
Parser Error
Description: An error occurred during the parsing of a resource required to service this request. Please review the following specific parse error details and modify your source file appropriately.

Parser Error Message: Unexpected end of file looking for </title> tag.

Source Error:

Line 5:  <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" >
Line 6:  <head runat="server">
Line 7:      <title>/title>
Line 8:  </head>
Line 9:  <body>

Source File: /rss.aspx    Line: 7

Kan det være noget med rettigheder på mit hotel?
Er der en som har en god ide.

mvh
Jakob
Avatar billede virtual1ty Nybegynder
29. december 2008 - 00:48 #1
Line 7:      <title>/title>

Parser Error Message: Unexpected end of file looking for </title> tag.

Ret den ovenstående linie til:

<title></title>

Så skulle det virke.
Avatar billede flashit Nybegynder
29. december 2008 - 09:41 #2
Stenet, fejlen var i <title>Dotdk - Rss med dot på</title> og ikke i koden. Men det var jo også det du sagde. Nogle gange er det bare meget nemmere end man tror....