Avatar billede totaltilpas Nybegynder
28. december 2008 - 21:17 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Min hjemmeside starter på midten af siden??

Jeg har fået fortalt det er noget med IE - men jeg ved simpel hen ikke hvad jeg skal gøre.

Min side starter på midten når man klikker ind på den, den scroller altså ned med detsamme man kommer ind!?

min side er www.crawle.dk

Håber i kan hjælpe mig
Avatar billede thesurfer Nybegynder
28. december 2008 - 22:24 #1
Prøv at slå Flash-koden fra..

F.eks. sådan her:

<!--

FLASH KODE HER

-->

Du kan også bare slette/klippe koden..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
28. december 2008 - 22:25 #2
..i menuen i venstre side.. (den med de mange ord, der flytter sig når man flytter musen ind)..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
28. december 2008 - 23:06 #3
Ny teori :-)

Jeg tror at det er fordi tekstfeltet "Email Address" får fokus! Det passer perfekt med at det lige netop kan ses, når siden er ca nede på midten.. :-)
Avatar billede totaltilpas Nybegynder
29. december 2008 - 00:09 #4
Hej Thesurfer

Mange tak for svar. Er det muligt du kan være lidt mere specifik, jeg er ikke den største haj der findes :-)

Hvilken flash kode skal slåes fra??

Jeg tror mere på din teori om email address, men hvad skal jeg så gøre med den?? jeg har jo ikke lyst til at slette den.
Avatar billede totaltilpas Nybegynder
29. december 2008 - 00:12 #5
min egen teori er iøvrigt billedet "de 10 rutebud". Syntes det passer med at den lige stopper i billedets overkant. Men hvad gør jeg så?
Avatar billede by-turen Nybegynder
29. december 2008 - 00:14 #6
Fjern din fokus fra formlen ved dit email formel
Avatar billede by-turen Nybegynder
29. december 2008 - 00:14 #7
det er dit svar til dit problem ^
Avatar billede totaltilpas Nybegynder
29. december 2008 - 00:15 #8
Det var ikke "de 10 rutebud". prøvede at fjerne det, men siden scroller stadigned. Du har måske ret med Email address.....but what to do..
Avatar billede totaltilpas Nybegynder
29. december 2008 - 00:18 #9
du havde ret... det var "email address". Prøvede lige at fjerne det og sætte det ind igen.

Men hvordan fjerner jeg fokus??? -
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. december 2008 - 02:25 #10
by-turen> Jeg forstår ikke helt at du vil have points, uden egentligt at have givet en løsning. Du kommer med samme konklusion som jeg gjorde i 28/12-2008 23:06:41..

totaltilpas> Jeg kan se at du har et tekstfelt i toppen af siden, som skal bruges til søgning. Det ville være ideelt at sætte fokus på dette felt fra start.

Det gør du ved at tilføje tabindex="1" til tag'et, så det kommer til at starte med:

<input tabindex="1"

Det endelige resultat af HTML-koden til dit tekstfelt bliver så:

<input tabindex="1" type="text" name="s" style="" value="" onfocus="if (this.value == 'type, hit enter') {this.value = '';}" />

- En mulig løsning og et svar.
Avatar billede totaltilpas Nybegynder
29. december 2008 - 09:14 #11
hey thesurfer

Det er nu gjort. Det lykkedes desværre ikke, siden starter stadig på midten :-(
Avatar billede zips Juniormester
29. december 2008 - 09:44 #12
Til sidst i din mail form har du dette.

<SCRIPT type=text/javascript>
    $wpml('#500812158121email').select();
</SCRIPT>

Slet .select() så det ser sådan her ud.

<SCRIPT type=text/javascript>
    $wpml('#500812158121email');
</SCRIPT>

Det burde fjerne den onfocus som er i dit mail felt, så siden ikke scroller ned til midten.
Avatar billede totaltilpas Nybegynder
29. december 2008 - 14:29 #13
jeg kan simpelhen ikke finde det sted i min PHP filer hvor SCRIPTED står?? der er tonsvis.

nu har jeg ledt i timer.... nogen forslag?  :-(
Avatar billede zips Juniormester
29. december 2008 - 14:34 #14
Nej det kan jeg ikke sige, men du har jo prøvet at fjerne din mail adresse 29/12-2008 00:18:08 og det script jeg skriver om ligger i denne mail form.
Avatar billede totaltilpas Nybegynder
29. december 2008 - 14:53 #15
fjernet min mail adresse?

Fandt en php fil der hed FORM - men der ligger den ikke.
ØV
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. december 2008 - 19:41 #16
totaltilpas> Find mappen med PHP filerne, på din egen computer. Start en søgning her fra (f.eks via F3-tasten) og indsæt f.eks. "*.*" i filnavn/filtype. Det der skal søges efter er f.eks. ".select();"

Jeg lagde mærke til at tallet før "email" skifter. Lige nu er tallet "338408363975", hvilket betyder at vi ikke kan søge på tallet (da det skifter).

En søgning på ".select();" burde give et resultat (eller flere)..
Avatar billede totaltilpas Nybegynder
29. december 2008 - 20:25 #17
En sådan søgning (og jeg har også prøvet at søge på de andre ord) giver kun noget i et CSS ark. OG der kan jeg ikke se Script´ed

Damn det er en hård nød!
Avatar billede totaltilpas Nybegynder
29. december 2008 - 21:13 #18
jeg har lavet det som en OFFSITE CODE. Det virkede..

i har været fantastiske.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. december 2008 - 21:37 #19
Ahh.. du har lavet det om til normalt kode..

Så synes jeg at du skulle have dine points igen.. hvad siger du til det?
Avatar billede totaltilpas Nybegynder
29. december 2008 - 21:49 #20
Du må gerne beholde dem.

Til gengæld kan du jo kigge lidt på mit næste spørgsmål :-)

http://www.eksperten.dk/spm/858009
Avatar billede totaltilpas Nybegynder
29. december 2008 - 22:43 #21
Hey Surfer

Kunne du sige mig hvordan jeg fjerner den kasse op over billedet hvor jeg nu har skrevet "Nyeste ruter i din postkasse".

Når man klikker på billedet åbner der sig et pop up - men hvis jeg prøver at fjerne den lille irreterende bjælke der er op over billedet vil pop op vinduet ikke åbne!

Den ser sådan her ud :

<form action="" onsubmit="wpmloffsite(this); return false;" method="post">
    <div>
        <label for="wpmlemail"></label><br/>
        <input type="" name="email" id="wpmlemail" value="" />
    </div>
    <div>

    <input name="Crawle" type="image" src="http://www.crawle.dk/nyesteruter.jpg">
</div>
</form>

<script type="text/javascript">
function wpmloffsite(form) {
    var email = document.getElementById('wpmlemail').value;
    window.open('http://www.crawle.dk?wpmlmethod=offsite&offsiteinit=1&list=1&email=' + email + '','window','resizable=0,scrollbars=1,width=600,height=300,status=0,toolbar=0');
}
</script>
Avatar billede zips Juniormester
29. december 2008 - 23:20 #22
Din boks er denne <input type="" name="email" id="wpmlemail" value="" />

Jeg vil mene du kan slette dette, da du ikke briger det mere.

<div>
        <label for="wpmlemail"></label><br/>
        <input type="" name="email" id="wpmlemail" value="" />
    </div>
Avatar billede totaltilpas Nybegynder
30. december 2008 - 12:32 #23
Hey Zips

Jeg kan ikke slette :

<input type="" name="email" id="wpmlemail" value="" />

Men mente du at jeg skulle slette :
<div>
        <label for="wpmlemail"></label><br/>
        <input type="" name="email" id="wpmlemail" value="" />
    </div>

?
Avatar billede zips Juniormester
30. december 2008 - 14:05 #24
Dette virker uden din input boks.

<form action="" onsubmit="wpmloffsite(this); return false;" method="post">
<div>
<input id="wpmlemail" name="Crawle" type="image" src="http://www.crawle.dk/nyesteruter.jpg">
</div>
</form>

<script type="text/javascript">
function wpmloffsite(form) {
    var email = document.getElementById('wpmlemail').value;
    window.open('http://www.crawle.dk?wpmlmethod=offsite&offsiteinit=1&list=1&email=' + email + '','window','resizable=0,scrollbars=1,width=600,height=300,status=0,toolbar=0');
}
</script>
Avatar billede totaltilpas Nybegynder
30. december 2008 - 14:18 #25
Smukt - tak!

Håber vi ses på en rute :-)