Avatar billede rooty Nybegynder
28. december 2008 - 14:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

jquery fade effekt med flere links

Hej med jer.

Jeg dribler rundt med noget fade/popup halløjs, hvor mit indhold bliver "slow" synligt. Lidt ligesom jquery lightbox galleri, bare med tekst.

Problemet er, at den kun tager det første id på mit link - altså ikke de resterende (omkring 100).

Kode:

$(document).ready(function(){

$("a#ind").click(function(event){
$("div#resultat").fadeIn("slow");
});

<a href="" id="ind">hej</a> <- virker fint.
<a href="" id="ind">hej 2</a> <- virker ikke.

Kan man på nogen måde, lave et "wildcard" så den tager alle links med id ind og ikke kun det første.

Håber nogle kan hjælpe mig, har prøvet næsten alt og ville være træls at sætte a#ind, a#ind2, osv på omkring 100 links.

Godt nytår.
Avatar billede roenving Novice
28. december 2008 - 14:46 #1
Det er ulovligt at have flere ens ids (ligesom det heller ikke er gyldigt at to personer har samme personnummer !-)

-- men hvorfor sætter du ikke bare class på ?-)

$(document).ready(function(){

$("a.ind").click(function(event){
$("div#resultat").fadeIn("slow");
});

<a href="" class="ind">hej</a>
<a href="" class="ind">hej 2</a>

-- og selv ville jeg undgå et stort library, som ovenikøbet indeholder invalid kode, og selv kode en funktion på nogle ret få linjer !-)
Avatar billede rooty Nybegynder
28. december 2008 - 16:41 #2
Jaeh, læste lige lidt på docs i mellemtiden. Satte en class på, og smed det ind i en funktion også noget hide på.

jquery er genialt indrettet.

Tak for din tid ellers. :)
Avatar billede roenving Novice
28. december 2008 - 16:57 #3
Velbekomme '-)

-- og behold bare de fleste point selv, for lidt kendskab til DOM er næppe 200 point værd !-)
Avatar billede rooty Nybegynder
28. december 2008 - 17:02 #4
Skal ikke selv bruge dem til noget, så naturligvis får du dem alle.

Godt nytår.
Avatar billede roenving Novice
30. december 2008 - 12:24 #5
I lige måde og tak for point ;~}