Avatar billede alexanderss Nybegynder
26. december 2008 - 17:26 Der er 1 kommentar

Indsæt px i værdierne.

Jeg har følgende kode. Problemet opstår når koden er på en side med HTML validering:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

Problemet er at værdierne er relative 400 f.eks. og det skal være 400px ... nu har jeg siddet i en time med det her og jeg fatter ikke noget af javascript, så her er der vel nogle hurtige point.

<script>

function showWin(name, description, source, web, freq){
    var w = 450;
    var h = 300;
    showDescWin();
    var myDesc = description.getElementsByTagName('span')[0].innerHTML;
    document.getElementById("mainText").innerHTML = '<div class="eventTitle">'+name+'</div><div><b>Description:</b><br />'+myDesc+'<br /><br /><b>Source of report: </b>'+source+'<br /><b>Web address: </b><a target="_blank" href="'+web+'">'+web+'</a><br /><b>Frequency: </b>'+freq;
    darkBg();
}
function darkBg(){
    var darkBg = document.getElementById("darkBg");
    darkBg.style.display = "block";
}
function showDescWin(){
    var w = 450;
    var h = 300;
    var descWin = document.getElementById("descWindow");
    descWin.style.display = "block";
    descWin.style.height = h-20;
    descWin.style.width = w-20;
    document.getElementById("mainText").style.height = h-55;
}
function hideBg(){
    document.getElementById("darkBg").style.display = "none";
    document.getElementById("mainText").innerHTML = "";
    document.getElementById("descWindow").style.display = "none";
}
</script>
Avatar billede olebole Juniormester
26. december 2008 - 18:10 #1
<ole>

Nu er det anden tråd, du 'skriver mystiske ord' om en DTD - så nu er jeg helt sikker på, du har misforstået, hvad DTD er og gør. DTD'en - f.eks:
    <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

- har intet med HTML-validering at gøre. Den fortæller browseren, hvilken HTML-standard, du skriver i - og dermed, hvordan browseren skal tolke/vise koden.
Uden DTD er der faktisk slet ikke tale om et HTML-dokument. Til gengæld kan du vælge mellem adskillige DTD'er - alt efter hvilken standard, du ønsker at bruge.

Du skal _altid_ bruge eneheder på CSS-værdier, med mindre værdien er '0':
    descWin.style.height = (h-20) + "px";
    descWin.style.width = (w-20) + "px";
    document.getElementById("mainText").style.height = (h-55) + "px";

Derudover har innerHTML aldrig været valid i nogen somhelst standard - og er absolut og aldeles inkompatibel med XHTML  =)

/mvh
</bole>