Avatar billede mikmakmuk Nybegynder
25. december 2008 - 10:41 Der er 23 kommentarer

Problem med tomcat

Hej Eksperter,

Når jeg forsøger at tilgå http://localhost:8080 får jeg disse fejl

java.lang.NullPointerException
    javax.faces.webapp.FacesServlet.init(FacesServlet.java:144)
    org.apache.catalina.valves.ErrorReportValve.invoke(ErrorReportValve.java:102)
    org.apache.catalina.connector.CoyoteAdapter.service(CoyoteAdapter.java:286)
    org.apache.coyote.http11.Http11Processor.process(Http11Processor.java:845)
    org.apache.coyote.http11.Http11Protocol$Http11ConnectionHandler.process(Http11Protocol.java:583)
    org.apache.tomcat.util.net.JIoEndpoint$Worker.run(JIoEndpoint.java:447)
    java.lang.Thread.run(Thread.java:619)

Jeg har prøvet at slette alle works biblioteker og genstarte men det hjalp ikke
Avatar billede mikmakmuk Nybegynder
25. december 2008 - 10:43 #1
Det er iøvrigt Tomcat 6
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
25. december 2008 - 12:02 #2
Det ser ud som om Java Server Faces er problemet, ikke Tomcat...
Avatar billede welcor Nybegynder
25. december 2008 - 13:08 #3
Det er ikke nødvendigvis JSF selvom det er der fejlen opstår.

Hvordan ser din index.html ud ?
Avatar billede mikmakmuk Nybegynder
25. december 2008 - 15:14 #4
det er et testprojekt som kommer med netbeans

<jsp:root version="2.1" xmlns:f="http://java.sun.com/jsf/core" xmlns:h="http://java.sun.com/jsf/html" xmlns:jsp="http://java.sun.com/JSP/Page" xmlns:webuijsf="http://www.sun.com/webui/webuijsf">
    <jsp:directive.page contentType="text/html;charset=UTF-8" pageEncoding="UTF-8"/>
    <f:view>
        <webuijsf:page id="page1">
            <webuijsf:html id="html1">
                <webuijsf:head id="head1">
                    <webuijsf:link id="link1" url="/resources/stylesheet.css"/>
                </webuijsf:head>
                <webuijsf:body id="body1" style="-rave-layout: grid">
                    <webuijsf:form binding="#{Page1.form1}" id="form1" virtualFormsConfig="genre | mainPanel:currentViewPanel:currentGenre | mainPanel:currentViewPanel:currentGenre , add | mainPanel:addMoviePanel:addYear mainPanel:addMoviePanel:addImage mainPanel:addMoviePanel:addRating mainPanel:addMoviePanel:addGenre mainPanel:addMoviePanel:addLength mainPanel:addMoviePanel:addDescription mainPanel:addMoviePanel:addTitle | mainPanel:addMoviePanel:add , update | mainPanel:moviesTablePanel:movies:tableRowGroup1:tableColumn6:textArea1 mainPanel:moviesTablePanel:movies:tableRowGroup1:tableColumn2:dropDown1 mainPanel:moviesTablePanel:movies:tableRowGroup1:tableColumn1:textField1 mainPanel:moviesTablePanel:movies:tableRowGroup1:tableColumn3:textField2 mainPanel:moviesTablePanel:movies:tableRowGroup1:tableColumn4:textField3 mainPanel:moviesTablePanel:movies:tableRowGroup1:tableColumn5:textField4 | mainPanel:moviesTablePanel:update , preview/review | | mainPanel:moviesTablePanel:movies:tableRowGroup1:tableColumn7:preview mainPanel:moviesTablePanel:movies:tableRowGroup1:tableColumn7:remove">
                        <div style="position: absolute; left: 0px; top: 0px">
                            <jsp:directive.include file="Masthead.jspf"/>
                        </div>
                        <h:panelGrid id="mainPanel" style="margin: 5px; padding: 5px; height: 100%; left: 0px; top: 160px; position: absolute; width: 760px">
                            <h:panelGrid columns="3" id="currentViewPanel" style="height: 100%; width: 50%">
                                <webuijsf:label id="label1" text="Genre:"/>
                                <webuijsf:dropDown binding="#{Page1.currentGenre}" id="currentGenre" items="#{ApplicationBean1.genreOptions}"
                                    onChange="webui.suntheme.common.timeoutSubmitForm(this.form, 'mainPanel:currentViewPanel:currentGenre');" valueChangeListenerExpression="#{Page1.currentGenre_processValueChange}"/>
                                <webuijsf:message for="currentGenre" id="message7" showDetail="false" showSummary="true"/>
                            </h:panelGrid>
                            <h:panelGrid id="moviesTablePanel" style="width: 100%; height: 100%;">
                                <webuijsf:table augmentTitle="false" id="movies" title="Movies" width="840">
                                    <webuijsf:tableRowGroup binding="#{Page1.tableRowGroup1}" id="tableRowGroup1" rows="10"
                                        sourceData="#{SessionBean1.movieListDataProvider}" sourceVar="currentRow">
                                        <webuijsf:tableColumn headerText="Title" id="tableColumn1" sort="title">
                                            <webuijsf:textField id="textField1" text="#{currentRow.value['title']}"/>
                                        </webuijsf:tableColumn>
                                        <webuijsf:tableColumn headerText="Rating" id="tableColumn2">
                                            <webuijsf:dropDown id="dropDown1" items="#{ApplicationBean1.ratingOptions}" selected="#{SessionBean1.movieListDataProvider.value['rating']}"/>
                                        </webuijsf:tableColumn>
                                        <webuijsf:tableColumn headerText="Year" id="tableColumn3" sort="year">
                                            <webuijsf:textField id="textField2" text="#{currentRow.value['year']}"/>
                                        </webuijsf:tableColumn>
                                        <webuijsf:tableColumn headerText="Length" id="tableColumn4" sort="length">
                                            <webuijsf:textField id="textField3" text="#{currentRow.value['length']}"/>
                                        </webuijsf:tableColumn>
                                        <webuijsf:tableColumn headerText="Image" id="tableColumn5" sort="image">
                                            <webuijsf:textField id="textField4" text="#{currentRow.value['image']}"/>
                                        </webuijsf:tableColumn>
                                        <webuijsf:tableColumn headerText="Description" id="tableColumn6" sort="description">
                                            <webuijsf:textArea id="textArea1" text="#{currentRow.value['description']}"/>
                                        </webuijsf:tableColumn>
                                        <webuijsf:tableColumn id="tableColumn7">
                                            <webuijsf:button actionExpression="#{Page1.preview_action}" id="preview" text="Preview"/>
                                            <webuijsf:button actionExpression="#{Page1.remove_action}" id="remove" text="Remove"/>
                                        </webuijsf:tableColumn>
                                    </webuijsf:tableRowGroup>
                                </webuijsf:table>
                                <webuijsf:button actionExpression="#{Page1.update_action}" id="update" text="Update"/>
                            </h:panelGrid>
                            <h:panelGrid columns="3" id="addMoviePanel" style="height: 100%; width:75%">
                                <webuijsf:label id="label2" text="Genre:"/>
                                <webuijsf:dropDown binding="#{Page1.addGenre}" id="addGenre" items="#{ApplicationBean1.genreOptions}"/>
                                <webuijsf:message for="addGenre" id="message1" showDetail="false" showSummary="true"/>
                                <webuijsf:label id="label3" text="Title:"/>
                                <webuijsf:textField binding="#{Page1.addTitle}" id="addTitle"/>
                                <webuijsf:message for="addTitle" id="message2" showDetail="false" showSummary="true"/>
                                <webuijsf:label id="label4" text="Year:"/>
                                <webuijsf:textField binding="#{Page1.addYear}" converter="#{Page1.yearIntegerConverter}" id="addYear" validatorExpression="#{Page1.yearRangeValidator.validate}"/>
                                <webuijsf:message for="addYear" id="message3" showDetail="false" showSummary="true"/>
                                <webuijsf:label id="label5" text="Minutes:"/>
                                <webuijsf:textField binding="#{Page1.addLength}" converter="#{Page1.lengthIntegerConverter}" id="addLength" validatorExpression="#{Page1.lengthRangeValidator.validate}"/>
                                <webuijsf:message for="addLength" id="message4" showDetail="false" showSummary="true"/>
                                <webuijsf:label id="label6" text="Rating:"/>
                                <webuijsf:dropDown binding="#{Page1.addRating}" id="addRating" items="#{ApplicationBean1.ratingOptions}"/>
                                <webuijsf:message for="addRating" id="message5" showDetail="false" showSummary="true"/>
                                <webuijsf:label id="label9" text="Image:"/>
                                <webuijsf:textField binding="#{Page1.addImage}" id="addImage"/>
                                <webuijsf:message for="addImage" id="message8" showDetail="false" showSummary="true"/>
                                <webuijsf:label id="label7" text="Upload Image:"/>
                                <webuijsf:upload binding="#{Page1.uploadIImage}" id="uploadIImage"/>
                                <webuijsf:message for="uploadIImage" id="message6" showDetail="false" showSummary="true"/>
                                <webuijsf:staticText id="imagePad1"/>
                                <webuijsf:button actionExpression="#{Page1.uploadImage_action}" id="uploadImage" text="Upload Image"/>
                                <webuijsf:staticText id="imagePad2"/>
                                <webuijsf:label id="label8" text="Description:"/>
                                <webuijsf:textArea binding="#{Page1.addDescription}" id="addDescription"/>
                                <webuijsf:staticText id="staticText6"/>
                                <webuijsf:staticText id="staticText4"/>
                                <webuijsf:button actionExpression="#{Page1.add_action}" id="add" text="Add"/>
                                <webuijsf:staticText id="staticText5"/>
                            </h:panelGrid>
                    </webuijsf:form>
                </webuijsf:body>
            </webuijsf:html>
        </webuijsf:page>
    </f:view>
</jsp:root>
Avatar billede mikmakmuk Nybegynder
25. december 2008 - 15:17 #5
Jeg fatter det ikke for når jeg prøver at kører det så peger det på http://localhost:8080/. Det giver ingen mening i min verden da der slet ikke ligger noget i ROOT i tomcat
Avatar billede welcor Nybegynder
25. december 2008 - 15:48 #6
Kører du prosjektet gennem netbeans?
Avatar billede mikmakmuk Nybegynder
25. december 2008 - 16:57 #7
ja. Det var tanken og det er det jeg gør. Jeg regner med at jeg kan slutte af med en WAR jeg kan deploye i tomcat
Avatar billede welcor Nybegynder
25. december 2008 - 20:39 #8
Vil du venligst give os indholdet af "run" output window?
Avatar billede mikmakmuk Nybegynder
26. december 2008 - 07:22 #9
init:
deps-module-jar:
deps-ear-jar:
deps-jar:
library-inclusion-in-archive:
library-inclusion-in-manifest:
compile:
compile-jsps:
Starting Tomcat process...
Waiting for Tomcat...
Tomcat server started.
Undeploying ...
OK - Undeployed application at context path /
In-place deployment at C:\Program Files\Java\MovieAdmin\build\web
deploy?config=file:/C:/DOCUME~1/mik/LOCALS~1/Temp/context7006989603682697132.xml&path=/
OK - Deployed application at context path /
Start is in progress...
start?path=/
OK - Started application at context path /
run-deploy:
Browsing: http://localhost:8080/
run-display-browser:
run:
BUILD SUCCESSFUL (total time: 7 seconds)
Avatar billede mikmakmuk Nybegynder
26. december 2008 - 07:23 #10
tomcat log:

26-12-2008 07:21:42 org.apache.catalina.core.StandardHostValve custom
SEVERE: Exception Processing ErrorPage[exceptionType=javax.servlet.ServletException, location=/error/ExceptionHandler]
java.lang.NoSuchMethodError: javax.servlet.ServletResponse.resetBuffer()V
        at org.apache.catalina.core.ApplicationDispatcher.doForward(ApplicationDispatcher.java:316)
        at org.apache.catalina.core.ApplicationDispatcher.forward(ApplicationDispatcher.java:302)
        at org.apache.catalina.core.StandardHostValve.custom(StandardHostValve.java:424)
        at org.apache.catalina.core.StandardHostValve.throwable(StandardHostValve.java:271)
        at org.apache.catalina.core.StandardHostValve.invoke(StandardHostValve.java:142)
        at org.apache.catalina.valves.ErrorReportValve.invoke(ErrorReportValve.java:102)
        at org.apache.catalina.core.StandardEngineValve.invoke(StandardEngineValve.java:109)
        at org.apache.catalina.connector.CoyoteAdapter.service(CoyoteAdapter.java:286)
        at org.apache.coyote.http11.Http11Processor.process(Http11Processor.java:845)
        at org.apache.coyote.http11.Http11Protocol$Http11ConnectionHandler.process(Http11Protocol.java:583)
        at org.apache.tomcat.util.net.JIoEndpoint$Worker.run(JIoEndpoint.java:447)
        at java.lang.Thread.run(Thread.java:619)
Avatar billede welcor Nybegynder
26. december 2008 - 12:27 #11
Det er korrekt at den skal se i http://localhost:8080/ , da prosjektet er sat op til at ligge i context path /.

Men, der er er problem med din build path. Denne fejl:

java.lang.NoSuchMethodError: javax.servlet.ServletResponse.resetBuffer()V

kommer fordi du ikke har servlet-api.jar (fra tomcats lib/ dir) med i build path.
Avatar billede mikmakmuk Nybegynder
26. december 2008 - 13:45 #12
hvad er min build path ?
Avatar billede mikmakmuk Nybegynder
26. december 2008 - 13:48 #13
ser det her rigtigt ud C:\Program Files\Java\jdk1.6.0_11\jre\lib\ext
Avatar billede mikmakmuk Nybegynder
26. december 2008 - 14:14 #14
Jeg fatter simpelhen ikke hvad det er jeg gør forkert. Nu har jeg prøvet at oprette et helt banalt webprojekt. Når jeg så forsøger at køre det får jeg denne her fejl

26-12-2008 14:10:26 org.apache.catalina.core.StandardContext listenerStart
SEVERE: Exception sending context initialized event to listener instance of class com.sun.faces.config.ConfigureListener
java.lang.NoSuchMethodError: javax.servlet.ServletContext.getContextPath()Ljava/lang/String;
        at com.sun.faces.config.WebConfiguration.getServletContextName(WebConfiguration.java:208)
        at com.sun.faces.config.WebConfiguration.<init>(WebConfiguration.java:82)
        at com.sun.faces.config.WebConfiguration.getInstance(WebConfiguration.java:139)
        at com.sun.faces.config.ConfigureListener.contextInitialized(ConfigureListener.java:228)
        at org.apache.catalina.core.StandardContext.listenerStart(StandardContext.java:3843)
        at org.apache.catalina.core.StandardContext.start(StandardContext.java:4342)
        at org.apache.catalina.core.ContainerBase.addChildInternal(ContainerBase.java:791)
        at org.apache.catalina.core.ContainerBase.addChild(ContainerBase.java:771)
        at org.apache.catalina.core.StandardHost.addChild(StandardHost.java:525)
        at org.apache.catalina.startup.HostConfig.deployDescriptor(HostConfig.java:627)
        at org.apache.catalina.startup.HostConfig.deployApps(HostConfig.java:511)
        at org.apache.catalina.startup.HostConfig.check(HostConfig.java:1231)
        at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke0(Native Method)
        at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke(NativeMethodAccessorImpl.java:39)
        at sun.reflect.DelegatingMethodAccessorImpl.invoke(DelegatingMethodAccessorImpl.java:25)
        at java.lang.reflect.Method.invoke(Method.java:597)
        at org.apache.tomcat.util.modeler.BaseModelMBean.invoke(BaseModelMBean.java:297)
        at com.sun.jmx.interceptor.DefaultMBeanServerInterceptor.invoke(DefaultMBeanServerInterceptor.java:836)
        at com.sun.jmx.mbeanserver.JmxMBeanServer.invoke(JmxMBeanServer.java:761)
        at org.apache.catalina.manager.ManagerServlet.check(ManagerServlet.java:1471)
        at org.apache.catalina.manager.ManagerServlet.deploy(ManagerServlet.java:824)
        at org.apache.catalina.manager.ManagerServlet.doGet(ManagerServlet.java:350)
        at javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet.java:740)
        at javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet.java:853)
        at org.apache.catalina.core.ApplicationFilterChain.internalDoFilter(ApplicationFilterChain.java:290)
        at org.apache.catalina.core.ApplicationFilterChain.doFilter(ApplicationFilterChain.java:206)
        at org.apache.catalina.core.StandardWrapperValve.invoke(StandardWrapperValve.java:233)
        at org.apache.catalina.core.StandardContextValve.invoke(StandardContextValve.java:191)
        at org.apache.catalina.authenticator.AuthenticatorBase.invoke(AuthenticatorBase.java:525)
        at org.apache.catalina.core.StandardHostValve.invoke(StandardHostValve.java:128)
        at org.apache.catalina.valves.ErrorReportValve.invoke(ErrorReportValve.java:102)
        at org.apache.catalina.core.StandardEngineValve.invoke(StandardEngineValve.java:109)
        at org.apache.catalina.connector.CoyoteAdapter.service(CoyoteAdapter.java:286)
        at org.apache.coyote.http11.Http11Processor.process(Http11Processor.java:845)
        at org.apache.coyote.http11.Http11Protocol$Http11ConnectionHandler.process(Http11Protocol.java:583)
        at org.apache.tomcat.util.net.JIoEndpoint$Worker.run(JIoEndpoint.java:447)
        at java.lang.Thread.run(Thread.java:619)
26-12-2008 14:10:27 org.apache.catalina.core.StandardContext listenerStart
SEVERE: Exception sending context initialized event to listener instance of class com.sun.faces.config.ConfigureListener
java.lang.NoSuchMethodError: javax.servlet.ServletContext.getContextPath()Ljava/lang/String;
        at com.sun.faces.config.WebConfiguration.getServletContextName(WebConfiguration.java:208)
        at com.sun.faces.config.WebConfiguration.<init>(WebConfiguration.java:82)
        at com.sun.faces.config.WebConfiguration.getInstance(WebConfiguration.java:139)
        at com.sun.faces.config.ConfigureListener.contextInitialized(ConfigureListener.java:228)
        at org.apache.catalina.core.StandardContext.listenerStart(StandardContext.java:3843)
        at org.apache.catalina.core.StandardContext.start(StandardContext.java:4342)
        at org.apache.catalina.manager.ManagerServlet.start(ManagerServlet.java:1247)
        at org.apache.catalina.manager.ManagerServlet.doGet(ManagerServlet.java:377)
        at javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet.java:740)
        at javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet.java:853)
        at org.apache.catalina.core.ApplicationFilterChain.internalDoFilter(ApplicationFilterChain.java:290)
        at org.apache.catalina.core.ApplicationFilterChain.doFilter(ApplicationFilterChain.java:206)
        at org.apache.catalina.core.StandardWrapperValve.invoke(StandardWrapperValve.java:233)
        at org.apache.catalina.core.StandardContextValve.invoke(StandardContextValve.java:191)
        at org.apache.catalina.authenticator.AuthenticatorBase.invoke(AuthenticatorBase.java:525)
        at org.apache.catalina.core.StandardHostValve.invoke(StandardHostValve.java:128)
        at org.apache.catalina.valves.ErrorReportValve.invoke(ErrorReportValve.java:102)
        at org.apache.catalina.core.StandardEngineValve.invoke(StandardEngineValve.java:109)
        at org.apache.catalina.connector.CoyoteAdapter.service(CoyoteAdapter.java:286)
        at org.apache.coyote.http11.Http11Processor.process(Http11Processor.java:845)
        at org.apache.coyote.http11.Http11Protocol$Http11ConnectionHandler.process(Http11Protocol.java:583)
        at org.apache.tomcat.util.net.JIoEndpoint$Worker.run(JIoEndpoint.java:447)
        at java.lang.Thread.run(Thread.java:619)
Avatar billede mikmakmuk Nybegynder
26. december 2008 - 14:49 #15
Hvis jeg nu laver en webapp som har context path /webapp1, burde den så ikke optræde her

C:\Program Files\apache-tomcat-6.0.18\webapps\webapp1
Avatar billede mikmakmuk Nybegynder
26. december 2008 - 14:52 #16
Det er meget svært for mig at forstå. Når jeg tilgår

http://localhost:8080/webapp1/

Får jeg bare at vide den ikke findes og det er vel også rigtigt nok
Avatar billede mikmakmuk Nybegynder
26. december 2008 - 16:33 #17
det begynder at gå mig lidt på nerverne :-)
Avatar billede welcor Nybegynder
27. december 2008 - 11:13 #18
Jeg har ikke lige tilgang til min bærbare i øjeblikket (juleferie er en b¤%&¤). Håber der er andre, der kan komme med indspil.
Avatar billede mikmakmuk Nybegynder
27. december 2008 - 14:23 #19
Der er ikke så mange. Jeg håber du vil hjælpe når ferien er forbi.

init:
deps-module-jar:
deps-ear-jar:
deps-jar:
library-inclusion-in-archive:
library-inclusion-in-manifest:
compile:
compile-jsps:
Incrementally deploying http://localhost:8080/WebApplication1
Completed incremental distribution of http://localhost:8080/WebApplication1
run-deploy:
Browsing: http://localhost:8080/WebApplication1/
run-display-browser:
run:
BUILD SUCCESSFUL (total time: 0 seconds)

er hvad jeg får, men stadig en fejl når siden skal vises

HTTP Status 404 -

type Status report

message

description The requested resource () is not available.
Apache Tomcat/6.0.18
Avatar billede mikmakmuk Nybegynder
27. december 2008 - 20:26 #20
Spændende. Når man downloder netbeans siger den tomcat 6 er includeret men man kan ikke umiddelbart vælge den som server
Avatar billede mikmakmuk Nybegynder
27. december 2008 - 20:27 #21
jeg har jo bare instaleret tomcat på den gammeldaws måde
Avatar billede mikmakmuk Nybegynder
27. december 2008 - 20:27 #22
nu prøver jeg at starte fra bunden igen
Avatar billede mikmakmuk Nybegynder
28. december 2008 - 19:54 #23
Intet virker. Når jeg forsøger at oprette et webprojekt og kører det så crasher hele moleviten bare og projektet bliver fjernet. Jeg er helt på bar bund. Det ville være fedt hvis jeg kunne få en til at vise mig hvad jeg gør forkert via VNC. Jeg kan snilt sætte det op. Hvis du gider prøve at hjælpe mig så send en mail til mikael_bisgaard@hotmail.com så sende jeg de nødvendig opløsninger ;-)