Avatar billede dakar2004 Nybegynder
25. december 2008 - 05:42 Der er 2 kommentarer

hjælp til asp poll

Jeg vil gerne lave en ASP poll på min website, jeg har følgende tabeller:
Poll (indeholder):
*pollid
*answerone
*answertwo
*answertree
Poll_Svar (indeholder):
*svarid
*pollid
*answerone (tal felt)
*answertwo (tal felt)
*answertree (tal felt)
*antalstemmer (tal felt)

når folk stå stemmer så forhøjes svaret med +1 og til slut lægges alle svar sammen og gemmes i antalstemmer, det vil sige at der kun er en post pr. poll da stemmerne bare opdateres

nu vil jeg gerne vide hvordan min SQL streng skal se vis jeg vil udskrive resultatet i procent:

Eksempelvis:
Vis Answerone har fået 1 stemme
og Answertwo har fået 1 stemme
og det sidste gælder answertree også

så skal der jo ved hver svar stå 33,3%

da 100/3 er 33,3

håber i forstår mig:

Den eneste løsning jeg selv har fundet herinde, kunne jeg ikke få til at fungere, men den ser således ud:

SELECT count(*) AS antalstemmer, avg(answerone) AS procent
FROM poll_answers

og udskriver dataen således:
<% Response.Write"" & Round(svar1("procent"), 2) & "" %>
Avatar billede dakar2004 Nybegynder
25. december 2008 - 06:39 #1
lige en rettelse, tjek det her spørgsmål:
http://www.eksperten.dk/spm/726810

jeg vil gerne lave noget i samme stil som ham, bare at det resultat han får ud af det er at alle tre værdier lægges sammen, jeg vil gerne se hvor mange procent som har stemt 1 og hvor mange procent som har stemt 2 og hvor mange som har stemt 3, håber i kan følge lidt med her...
Avatar billede mortvader Nybegynder
25. december 2008 - 14:49 #2
Du kunne måske:

Select count(*) as ialt from poll_answers

derefter select count(*) as answerones where answerone=1
derefter select count(*) as answertwos where answertwo=1
derefter select count(*) as answerthrees where answerthree=1

til sidst dividere dig til procenterne..