Avatar billede lmp Nybegynder
23. december 2008 - 20:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Er der hul igennem??

Hej alle.

Først vil jeg lige fortælle, at jeg bestemt ikke er god til C#, men jeg har alligevel fået smasket noget kode sammen, som starter et webbrowser objekt op i fuldskærm, uden startmenu mv. I den viser jeg en touchscreen jukebox jeg har lavet i PHP.

Mit problem er så, at jeg gerne vil have C# applikationen til at tjekke, hele tiden, om der er forbindelse til internettet eller ej, og hvis der ikke er, så vise en fullscreen besked om at der ikke kunne forbindes til serveren, og ”klik her for at forbinde igen”, så den ikke bare viser IE’s standard side med ”Serveren blev ikke fundet”. Når man så prøver at forbinde igen skal den bare se om der er hul igennem og refreshe browser objektet til default siden, og ellers bare vise beskeden igen.

Kan det lade sig gøre, eller har nogen en bedre løsning?

De bedste hilsner og glædelig jul
Lasse
Avatar billede montago Praktikant
25. december 2008 - 23:51 #1
umiddelbart så er det rigtigt dét du har gang i... at tjekke hele tiden...

spørgsmålet er om det ikke er nok, at tjekke om der er forbindelse, når forbindelsen skal bruges ??

jeg går ud fra det sker, hvis en bruger skifter sang, eller hvis man giver en sang nogle stjerner ?
Avatar billede montago Praktikant
25. december 2008 - 23:52 #2
ellers kan du jo pinge Google's server hvert andet minut... tror ikke de har noget imod det ;-)
Avatar billede olebole Juniormester
26. december 2008 - 16:21 #3
<ole>

Du kunne tjekke med API:

using System;
using System.Runtime;
using System.Runtime.InteropServices;

public class InternetConnectState {
    [DllImport("wininet.dll")]
    private extern static bool InternetGetConnectedState(int out Description, int ReservedValue);

    public static bool IsConnected(){
        int Desc ;
        return InternetGetConnectedState(out Desc, 0);
    }

/mvh
</bole>
Avatar billede lmp Nybegynder
26. december 2008 - 18:32 #4
Jeg har overvejet den med at pinge google, eller endnu bedre den server hvor jukeboksen ligger på, da det jo godt kan være den som går ned...

Problemet er mere, hvordan jeg får webobjektet til at vise en side lokalt, hvis der ikke er forbindelse :/

Hilsen Lasse
Avatar billede lmp Nybegynder
29. juni 2009 - 17:00 #5
Lukker