Avatar billede doomstone-dk- Nybegynder
23. december 2008 - 18:32 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Konvater Image til BitmapImage

Jeg er begyndt at lege lidt med WPF, men der har givet mig nogle problemer med billeder.
Jeg har en class som Cacher TvShow information og billeder.
Billederne bliver gemt som "Image" format og jeg kan simpelhen ikke finde ud af at konvatere dem til BitmapImage, som er det eneste som PictureBox i WPF vil have :(

En af jer som kan forklare min hvordan jeg kan konvertere mit Image til BitmapImage?
Avatar billede mcardle Nybegynder
28. december 2008 - 00:37 #1
Denne funktion er godt nok i VB .NET med funktionerne skulle være nemme at konvertere.

'VALUE AS THE URL TO THE IMAGE

        'WEB CLIENT IS NEEDED TO DO THE DOWNLOAD
        Dim MyWebClient As New System.Net.WebClient

        'BYTE ARRAY HOLDS THE DATA
        Dim ImageInBytes() As Byte = MyWebClient.DownloadData(ActiveWebcam)

        'CREATE A MEMORY STREAM USING THE BYTES
        Dim ImageStream As New IO.MemoryStream(ImageInBytes)

        'CREATE A BITMAP FROM THE MEMORY STREAM
        pb_webVideoStream.Image = New System.Drawing.Bitmap(ImageStream)

//mcardle
Avatar billede websmith Nybegynder
11. januar 2009 - 13:18 #2
Meget simpelt:

Image image = Dit image som bliver gemt;

Bitmap b = new Bitmap(image);

Bitmap klassen tager et Image object i sin constructor.

Alternativt hvis de bliver gemt på disk, så gør du bare:

Bitmap b = new Bitmap("C:\\temp\image.jpg");