Avatar billede oz1aiv Nybegynder
23. december 2008 - 09:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

VBA ved ændring af indhold i celle

Hej Experter

Jeg har en traditionel tabel med grafik. Det virker udmærket. Kurven ændres ved ændring af værdierne.

Jeg har så lavet en sub til formattering af punkterne i grafikken, således at værdier uden for en grænse bliver formatteret specielt. Jeg har lavet en knap til at aktivere denne formattering.

Kan man trikke på "ved ændring" af celleværdi i Excel - svarende til Access "AfterUpdate" ?

Hilsen Peter
Avatar billede bak Seniormester
23. december 2008 - 10:15 #1
I arkets eget kodemodul har man mulighed for at trikke på adskillige events. En af disse er worksheet_change, som er den du skal bruge. Ved enhver ændring i pågældende ark kaldes eventen og afhængig at hvilke celler der trikker kan man få noget kode kørt
Arkets eget kodemodul findes ved at højreklikke på en arkfane og vælge "vis programkode"

Indsæt så dette

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

    If Not Intersect(Target, Range("C1:C10")) Is Nothing Then
        ' kald din egen kode her
    End If

End Sub

Du ændrer så selv Range("C1:C10") til det der passer for dig
Avatar billede rosco Novice
23. december 2008 - 10:18 #2
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

din kode

End sub
Avatar billede rosco Novice
23. december 2008 - 10:19 #3
For langsom :-)
Avatar billede bak Seniormester
23. december 2008 - 10:24 #4
jeg sad her også bare og ventede på et spørgsmål der var let nok til at jeg kunne svare :-)
Avatar billede oz1aiv Nybegynder
23. december 2008 - 10:35 #5
Perfekt - det var lige det jeg havde brug for.

Jeg havde luret på "Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)", som er beskrevet i et tidligere spørgsmål, men jeg kunne finde en måde at teste på et "range".

Bak - læg venligst et svar.

- og god jul til alle.
Avatar billede bak Seniormester
23. december 2008 - 10:50 #6
i lige måde :-)