Avatar billede joki Juniormester
23. december 2008 - 08:51 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Søge i form og sub form samtidig

Hej

Jeg har en form med tilhørende sub form. Hvordan laver jeg en søgefunktion, som søger i form og sub form, og rykker til den aktuelle post hvis, posten findes.
Avatar billede mugs Novice
23. december 2008 - 08:55 #1
Du kan bruge denne til at søge efter en værdi i feltet kundenr i din formular:

Dim VARa As String
VARa = InputBox(Prompt:="Indtast kundenr.", Title:="Find kunde.", Default:="")
DoCmd.GoToControl "kundenr"
DoCmd.FindRecord VARa, acEntire, False, , True, acCurrent, True

Hvis du derefter vil søge i underformularen, er du nødt til at sætte focus på denne først.
Avatar billede terry Ekspert
23. december 2008 - 09:35 #2
could you give an example as to when this would be necessary?

Normally the information on the main form isnt the same as that on the sub form.
Avatar billede joki Juniormester
23. december 2008 - 09:43 #3
Det udelukkende p.g.a. brugervenlighed, da brugerne ikke har den store it erfaring
Avatar billede mugs Novice
23. december 2008 - 10:23 #4
Tak for point.
Avatar billede terry Ekspert
23. december 2008 - 10:39 #5
?
So what your saying is you have the same information in the main form and the sub form, and that is to help users :o)
Avatar billede jkrons Professor
23. december 2008 - 11:04 #6
Terry-> Mon ikke han prøver at lave en funktion, til brugerne, som betyder, zt disse ikke behøver at vide, om den information de søger, står i hovedformularen eller underformularen :-)
Avatar billede terry Ekspert
23. december 2008 - 11:22 #7
Yes I know what he want bit in my world I wouldnt have for example a "kundenr on the main form and on the sub form". But thats not saying that there will be situation wher it could be an a good idea. But thats what joki wanted and thats what he go so everyones happy :o)
Avatar billede jkrons Professor
23. december 2008 - 11:39 #8
Sure :-)
Avatar billede fdata Forsker
23. december 2008 - 12:16 #9
Terry>> An example could be: Company info on the main form and Contact persons on the subform.
Very often users by mistake create "company records" with person names in stead of company names. In this case a single seach field would make it possible to seek through all company names and contacts in one go.