Avatar billede dakar2004 Nybegynder
22. december 2008 - 21:55 Der er 4 kommentarer

Hjælp til shout

Hej eksperter, jeg har en god ven som henviste mig hertil da jeg skulle have lavet en shout box på min website, han mente den burde laves i javascript som på mange andre sites, så faldt jeg over den shout de har på Hjertebanken.dk og ville godt have en i samme stil så derfor har jeg lagt kildekode og js filen op på en site som i kan hente:
www.eksperten.danlou.dk så i bedre kan hjælpe mig med at få den modificeret så den passer til mit system.

Altså jeg har en tabel i MS Access som hedder Broadcast i den tabel er følgende felter:

Brugerid
Alias
Profilbillede
Besked
Postet

jeg vil gerne have at når man smider en post til den tabel så vises den i shouten i den række følge som de er blevet postet, men hver shout skal automatisk slettes når de har været vist i lad os sige 30 min eller vis det er nemmer så 100 gange

Håber i kan hjælpe mig her, da det er ved at være sidste udkald for at få siten færdig, eller vis i kender en god shout funktion jeg kan hente et andet sted i javascript som kan modificeres til at modtage data fra en database...

På Forhånd Tak
Avatar billede montago Praktikant
22. december 2008 - 22:02 #1
jeg vil foreslå at du viser de sidste 10-100 beskeder og lader være med at tænke på antal visninger/minutter -- problemet er at boxen kan stå tom, hvis ingen har posted i lang tid...

men ellers er systemet meget enkelt...

- lav en liste med 10-100 beskeder/billeder/navne
- loop listen igennem med hjælp at setTimeout() (brug scriptet du har stjålet)
Avatar billede dakar2004 Nybegynder
22. december 2008 - 22:05 #2
okay nu skal det så lige siges at jeg ved 0 og nix om Javascript, men selvfølgelig vis man kan få den til at køre en tournus sådan at den bare viser de sidste 20 beskeder...
Avatar billede montago Praktikant
22. december 2008 - 22:05 #3
desuden, behøver du ikke tænke så meget over om hvordan beskeden kommer fra afsender til modtager --- med mindre du køre AJAX hele vejen igennem...

dvs. du behøver ikke checke efter nye beskeder hele tiden
Avatar billede dakar2004 Nybegynder
22. december 2008 - 23:06 #4
okay montago, jeg fandt så lige et lidt måske nemmere script som jeg bare skal have hjælp til at modificere lidt så det kan køre over min database:
http://www.javascriptkit.com/script/script2/richhtmlticker.shtml

jeg har forsøgt at erstatte html tagsne i div med asp tags fra min database med felter og sat en repeat funktion på div tagget, men uden held...