Avatar billede mcilvain Nybegynder
22. december 2008 - 19:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Felter & Regler. Inputmaske - validering.

Når man taster en dato, så skal man vide at man skal taste dd mm yy, jeg har i forvejen gjort at den selv laver mellemrum selv via inputmaske, men når jeg forsøger at indskrive en valideringsregel kan jeg kun få den til at accepterer d.d. da jeg har haft Date() som validerings regel. jeg er gået lidt i baglås. Så besked om at dato, måned og år skal indskrives.

Næste punkt er:
et felt med tid er klaret med en inputmaske så mellemrum selv klares, men jeg vil gerne have gjort så det er muligt at kunne få det vist i en formular og webside med kun de 4 første cifre, så der slet ikke vises sekunder.

Der er endnu et punkt.
Jeg vil gerne kunne have det sådan opbygget at det er muligt
lave gruppe styring sådan at der kun er adgang til de forskellige formulare m.v. som den enkelte person har fået tildelt tilgang til, Nogle ide'er om hvordan og hvorledes. ingen voldsomme kodninger i VBScript men plain simpel access.

:-)

Lucas
Avatar billede mugs Novice
22. december 2008 - 20:00 #1
Det kan du gøre ved at sætte egenskaben "Obligatorisk" til Ja og evt. Null-længde til Nej.

Næste punkt er:
I en forespørgsel laver du et udtryk der kun medtager de første 6 karakterer. Hvis feltet ser således ud:

returneres:

08:24
Avatar billede mugs Novice
22. december 2008 - 20:06 #2
Der er endnu et punkt:

Straks lidt mere komplekst. Når du ikke vil ind i hard-core programmering antager jeg, at du heller ikke vil ind i en hard-core sikkerhedsopbygnuing af din db. Det nemmeste du så kan er, at lave front- og backends således, at en bruger kun har de formularer i sin frontend, som denne har tilladelse til at se. detr er så en betingelse at backend ligger på et netværk der kan læses af samtlige arbejdsstationer.

Men hvad er forskellen på brugerne?
Avatar billede mcilvain Nybegynder
22. december 2008 - 21:36 #3
Mugs... Takker :-) den der med Hard-core sikkerhedsopbygning er nu ikke helt utiltalende. Foreskellen på de forskellige brugere er at nogle af dem skal kun have tilgang til at indskrive data som person navnm adressem firma etc. og opfølgning i aktivitets feltet/note.
Avatar billede mugs Novice
22. december 2008 - 21:56 #4
http://www.eksperten.dk/artikler/314

Og iøvriget velkommen til eksperten.

http://expfaq.dk/
Avatar billede mcilvain Nybegynder
22. december 2008 - 22:42 #5
Det var rart med lidt mere læsestof. jeg må rode noget videre med det, smid lige et svar Mugs så du kan få nogle points :)

Glædelig jul.

Lucas
Avatar billede mugs Novice
23. december 2008 - 07:37 #6
Tak for point.

Du kan evt. prøve at eksperimentere med windows brugernavnet og ud fra dette sætte nogle begrænsninger. Brugernavnet får du således og køre en select case og sætte nogle begrænsninger:

Private Sub Form_Current()
Me!bruger = Environ("Username")

Select case bruger
Case Is = "Dig"
Me.AllowAdditions = False
'og evt. flere handlinger
ens select
End Sub

Den tillader ikke yilføjelser hvis select case betingelsen er opftldt.