Avatar billede erlandsen Seniormester
22. december 2008 - 16:22 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

fjernsupport, netværk og interne ip adresser

jeg har behov for at få styr på mit netværk hjemme.
jeg har en 4 mbit adsl med dynamiske ip adresser hos tdc.
jeg bruger en ovislink bredbånds router (kabel) til at forbinde fire pc'er - to med win xp og to med vista (alle med norton protection center).

når jeg forsøger at bruge windows fjernsupport mellem de fire pc'er - så kan jeg godt få det til at virke - men når jeg forsøger at etablere fjernsupport til en pc uden for hjemmenetværket (eller modsat) så kan jeg ikke oprette forbindelse?

jeg har deaktiveret firewall beskyttelsen på to pc'erne - så jeg ved ikke hvad det kan være?

jeg har også installeret dameware remote control - hvor man skal kunne forbinde til en computer via ip adressen - men det kan jeg heller ikke, hvis jeg forsøger fra mit netværk til en pc uden for netværket eller omvendt?

jeg ved ikke om jeg har hardware firewall indbygget i min router - kan det være det (og hvordan finder jeg ud af om jeg har det)?
Avatar billede nissen2630 Novice
22. december 2008 - 16:59 #1
Bruger selv TeamViewer til mine 2 pcer hjemme og mine ungers der står langt væk (Via internettet)

Tag et kig på deres side. Der er flere muligheder og det er GRATIS :-)

http://www.teamviewer.com/da/index.aspx
Avatar billede harrypothead Nybegynder
22. december 2008 - 19:41 #2
Hvilken router mærke og model nummer?
Hvilken antivirus/firewall software bruger du ?
Avatar billede harrypothead Nybegynder
22. december 2008 - 19:46 #3
Det virker på dit localnet men den virker ikke udefra fordi du skal ha forwardet nogle porte.
Jeg ved ikke hvilke porte windows fjernsupport bruger, jeg bruger selv et program der hedder VNC til fjernstyring.
Men det port nummer til fjernsupport må kunne findes på google.
Du kan finde din local ip ved at skrive cmd i start/kør også skrive ipconfig /all
Derefter åbn explorer og skriv http://10.0.0.1 eller havd din gateway nu ellers hedder hos dig kan være 192.168.0.1 osv osv
Det skulle gerne give dig din routers setup.
Så skal du så finde noget der hedder NAT routing eller virtuel netværk det kan hedde lidt forskelligt af af router.
Og skrive noget i stil med -
LocalIP port WANIP port (10.0.0.2 fjersupportsporten DIN-EXTERNE-IP fjernsupportporten

Håber det er til at forstå :P

-tommy

BTW.. VNC er ret godt kender ikke de to andre men i VNC har du fuld kontrol over de andre PCer, du kan endda starte et spil op og spille det fra en anden pc hvis du vil hehe :P
Avatar billede erlandsen Seniormester
22. december 2008 - 22:02 #4
jeg har allerede prøvet forskellige programmer til fjernsupport uden at få det til at virke - men jeg forsøger lige med win fjernsupport og dameware remote control først før jeg går videre...

jeg har lokaliseret local ip og std. gateway - men når jeg skriver min std. gateway - 192.168.1.254 i browseren - bliver jeg bedt om brugernavn og pw?
Avatar billede erlandsen Seniormester
24. december 2008 - 01:14 #5
nu er det lykkedes mig at komme et skridt videre...
jeg har fundet en cd-rom som jeg har brugt til at installere bredbåndsrouteren - hvilket jeg har gjort ved at vælge automatisk installation.

nu er der så et værktøj man kan bruge til at foretage indstillingerne.

der er noget der hedder "local port" og "internet port".

under "local port" står der en ip adresse og en subnet mask.
herunder er der så valgt "distribute IP address to local computers" og no.'s of IP adress "128"

under "internet port" er der flg.:

CATV dynamic mode (valgt som default)
eller
PPPoE
eller
statisk config

Under statisk config. kan man udfylde:
-adapter address
-device/computer name
-domain name
-IP config (IP address - subnetmask - gateway)
-samt primær og sekundær DNS

Hvad skal jeg gøre for at tildele de fire PC'er en IP adresse - og vil jeg så kunne finde pc'en udefra?
Avatar billede erlandsen Seniormester
24. december 2008 - 10:04 #6
nu har jeg forsøgt at sætte min bredbåndsrouter op
jeg har valgt distribute IP under DHCP og herefter mappet fire MAC adresser til fire IP adresser...

jeg kan godt pinge mine fire pc'er inden for netværket - men når jeg bruger en pc som jeg går på via telia mobilt bredbånd - kan jeg ikke pinge pc'erne inden for netværket - også selv om jeg slår min norton firewall fra?
Avatar billede erlandsen Seniormester
24. december 2008 - 16:15 #7
jeg håber der er nogen der gider at hjælpe - har nu ventet to dage uden der er nogen der byder ind...

mit problem er først og fremmest at jeg skal kunne pinge en af mine pc'er i mit netværk - hvilket jeg kun kan fra en pc der er inden for netværket.

jeg har forsøgt at sætte routeren op - men uden held.

Min OvisLink IP3047 giver mig flg. muligheder:

INTERNET PORT (ved ikke hvilken jeg skal vælge - jeg har dynamiske IP adresser hos TDC)
-CATV dynamic mode
-PPPoE DSL dynamic mode
-Static configuration

LOCAL PORT
-hvor der under DHCP er mulighed for at distribuere IP adresser til lokale computers (her har jeg mapped mine MAC adresser med fire IP adresser (192.1681.1-4)

ADVANCED SETUP
-Management - hvor man bl.a. kan ændre web config port og FTP port nr. samt slå UPnP til
-Virtual server (ved ikke om jeg skal sætte en virtual server op?)
-Packet filter?
-Static route?
-Dynamic DNS (kan slås til)?

NETWORK STATUS
-se status
-se sessions liste
-se bruger liste

Jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg kommer videre - måske kan det betale sig at købe en nyere router som nogen kender?
Avatar billede erlandsen Seniormester
28. december 2008 - 23:53 #8
lukker - når ingen svarer...
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2009 - 17:57 #9
Jeg ved ikke om det her er en hjælp, men jeg har en dymanisk IP fra TDC. Så for at jeg kan få fat i min FTP-server via internettet, har jeg registreret den hos DynDNS. Samtidig har jeg sat min router op til at "snakke" med DynDNS (Jeg tror de fleste routere tilbyder den mulighed, min er i hvert fald ikke særlig ny eller avanceret). Dermed kan jeg også pinge min server ved at pinge dens navn (fx server.mydomain.net) og ikke dens IP.