Avatar billede hulla Novice
21. december 2008 - 19:26 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Response.Flush()

Hej

Jeg har en løkke der gør forskellige ting, egentlig lige meget hvad.
Den tager omkring 1 time om at løbe helt igennem, og undervejs vil jeg gerne have lidt besked om hvordan det går.
En Response.write eller noget andet der f.eks. opdateres for hver 100 gennemløb.

jeg har prøvet med noget response.flush uden nogen form for held.
Der sker ingenting og browseren "låst" indtil jeg er helt færdig.

Nogen forslag til hvad man kan gøre?

:-)
Avatar billede arne_v Ekspert
21. december 2008 - 19:47 #1
Lav det i noget andet end en web app - og lad web app have en "start" og "vis status" side.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. december 2008 - 19:48 #2
Hvis det absolut skal laves i ASP.NET og du er villig til at blive upopulær hos
server admin, så prøv og start en tråd til at lave det og stadig med en "start" og "vis status" side.
Avatar billede hulla Novice
21. december 2008 - 19:48 #3
Ja jeg har tænkt lidt i den retning, men det er noget der skal kunne kaldes via en http adresse. Det er altså slet ikke muligt det jeg prøver?
Avatar billede hulla Novice
21. december 2008 - 19:49 #4
Hvorfor upopulær? det vil give 2 tråde ikke?
Avatar billede arne_v Ekspert
21. december 2008 - 19:55 #5
Start siden enten smider noget i en message queue som processes af en windows service
eller starter en tråd.

Vis status siden viser hvor langt man er nået udfra data i database eller memory eller
hentet via interprocess kommunikation.

Begge er helt normal HTTP.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. december 2008 - 19:56 #6
Hvis serveren er sat op til at have N tråde der kører på M CPU cores, så er det at omgå
hans arbejde hvis der pludseligt kører 2*N tråde.
Avatar billede hulla Novice
21. december 2008 - 20:09 #7
Jeg sidder lige og roder lidt med tråde nu.

Thread mainThread = new Thread(MyMethod(var1, var2));

Vil den slags her løse det, og hvordan kalder man den. Det der virker nemlig ikke.
Har du link til en god forklaring?
Avatar billede arne_v Ekspert
21. december 2008 - 20:26 #8
Hvis du skal starte en tråd, så laver du et Thread object med en ThreadStart delegate
og kalder Start metoden.
Avatar billede hulla Novice
21. december 2008 - 20:52 #9
Hej Arne, smider du et svar.
Jeg fandt løsningen via google.
På et indlæg du selv har besvaret herinde :-)

PS. Forøvrigt samme løsning som Arne beskriver her, hvis nogen skulle lede.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. december 2008 - 21:11 #10
svar