Avatar billede kunde Nybegynder
29. juni 2001 - 18:10 Der er 4 kommentarer

select url

kan nogen hjælpe ....jeg har en selectbox med url\'s jeg vil gerne ha den til at hente link og beskrivelse fra en access.db, samt evt et par hints til hvordan db\'en skal skrues sammen------------

<form>
<select name=menu onChange=\"if (this.options[this.selectedIndex].value != \'\') { window.open(this.options[this.selectedIndex].value); };\" class=\"text-search-input\">
  <option>-----Vælg i menuen-----
  <option value=\"http://www.asus.com.tw/\">ASUS
  <option value=\"http://www.gigabyte.com.tw/\">GIGABYTE
  <option value=\"http://www.qdigrp.com/qdisite/eng/index.htm\">QDI

<option value=\"http://www.enlight.nl/\">ENLIGHT
</select>
</form>

Avatar billede -mascot- Nybegynder
29. juni 2001 - 18:33 #1
noget ligende sådan her:
<%
tempConn = \"PROVIDER=MSDASQL;DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=\" & Server.MapPath(\"din_database.mdb\") & \";UID=admin;PWD=;\"

Set myConn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Link = \"SELECT * FROM tagwall ORDER BY ID DESC;\"
myConn.Open tempConn
Set rs = myConn.Execute(Nyhed)
%>
<form>
<select name=menu onChange=\"if (this.options[this.selectedIndex].value != \'\') { window.open(this.options[this.selectedIndex].value); };\" class=\"text-search-input\">
<option>-----Vælg i menuen-----
<%
If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
Do While Not rs.EOF

Response.Write \"<option value=\'\" & rs(\"navn_på_kolonne_med_urlen_på_linket\") & \"\'>\" & rs(\"navn_på_kolonne_med_navnet_på_linket\")
rs.MoveNext
Loop
End If
%>
</select>
</form>
<%
myConn.Close
Set myConn = Nothing
%>
Avatar billede -mascot- Nybegynder
29. juni 2001 - 18:36 #2
ups der er en lille fejl den er rettet her:

<%
tempConn = \"PROVIDER=MSDASQL;DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=\" & Server.MapPath(\"links.mdb\") & \";UID=admin;PWD=;\"

Set myConn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Link = \"SELECT * FROM links ORDER BY ID DESC;\"
myConn.Open tempConn
Set rs = myConn.Execute(Nyhed)
%>
<form>
<select name=menu onChange=\"if (this.options[this.selectedIndex].value != \'\') { window.open(this.options[this.selectedIndex].value); };\" class=\"text-search-input\">
<option>-----Vælg i menuen-----
<%
If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
Do While Not rs.EOF

Response.Write \"<option value=\'\" & rs(\"url\") & \"\'>\" & rs(\"navn\")
rs.MoveNext
Loop
End If
%>
</select>
</form>
<%
myConn.Close
Set myConn = Nothing
%>
du skal bare lave en database der hedder: links.mdb
med en tabel der hedder:
links
i tabbelen skal der være 2 koloner, de skal hede:
url og navn
Avatar billede kunde Nybegynder
29. juni 2001 - 23:12 #3
hej mascot jeg får en lille fejl her........Set myConn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Link = \"SELECT * FROM links ORDER BY ID DESC;\"
myConn.Open tempConn
Set rs = myConn.Execute(Nyhed)--det er noget her.
%>

Avatar billede kunde Nybegynder
29. juni 2001 - 23:45 #4
hvis jeg bruger det her virker det, jeg mangler bare at få \"vælg i menuen\" til at stå permanent -  har du en ide.....

<%

Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Conn.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & server.MapPath(\"links.mdb\")

\'SQLstmt = \"INSERT INTO adresse (ID,url,navn\"
\'SQLstmt = SQLstmt & \" VALUES (\" & request.form(\"url\") & \",\'\" & request.form(\"navn\") & \"\',\'\"
SQLstmt = \"SELECT * FROM links ORDER BY ID desc;\"
\'
\'response.write SQLstmt

Conn.Execute (SQLstmt)

Set rs = conn.Execute(SQLstmt)
  %>