Avatar billede moddi100 Seniormester
19. december 2008 - 14:12 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Oprette forbindelse til mailserver

Hej

Hvordan kan jeg oprette forbindelse til min eksterne mailserver?

Det skal lige sige at jeg er relativ ny til programmering i C#.

- Morten
Avatar billede arne_v Ekspert
19. december 2008 - 14:19 #1
Bruger klaserne i System.Net.Mail namespace.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. december 2008 - 14:19 #2
SmtpClient Server = new SmtpClient("mail.foobar.dk");

vil connecte.
Avatar billede kalp Novice
19. december 2008 - 14:21 #3
tilføj System.Net.Mail til using.

Og så kan du evt. genbruge min metode til det.

    private static void sendMail(string fromEmail, string toEmail, string subject, string body) {
      try {
        string smtpServer = "DinSmtpServer";
        string user = null; //eller et brugernavn hvis login kræves
        string passwd = null; //eller et password hvis login kræves
        MailMessage mail = new MailMessage(fromEmail, toEmail, subject, body);
        mail.IsBodyHtml = true; //anvend html mail? ellers false.
        SmtpClient smtp = new SmtpClient(smtpServer);
        if (user != null || passwd != null) smtp.Credentials = new NetworkCredential(user, passwd);
        smtp.Send(mail);
      }
      catch (Exception e) {
        Log.writeToLog("Could not send status mail: " + e.Message + "    " + e.StackTrace, true);
      }
Avatar billede lasserasch Juniormester
21. december 2008 - 01:14 #4
Lige en fra side linjen :-)

1. Log.writeToLog() som kalp har skrevet, kan du jo af gode grunde ikke bruge da du ikke har 'Log' klassen.

2. Afhængig af hvilken Smtp server du bruger og hvor din applikation kører fra så kan det være nødvendigt at angive port nr. til serveren.

God jul....

-Out :-)

/Lasse
Avatar billede moddi100 Seniormester
21. december 2008 - 11:37 #5
Ovenstående virker fint. Også uden angivelse af port.

Hvordan kan jeg så hente en liste over emails?
Avatar billede Syska Mester
21. december 2008 - 15:05 #6
SMTP Sender mails ... du kan ikke hente mails med SMTP.

IMAP/POP/MAPI og hvad der nu ellers måtte finde kan bruges til at hente mails med, jeg  mener dog ikke der findes nogen Class i .NET til det.

Du skal vist over i nogen open source libraies så ... eller betale.

// ouT
Avatar billede lasserasch Juniormester
22. december 2008 - 12:19 #7
Der findes også gratis .net komponenter til i hvert fald pop3.

f.eks.: http://www.readypop.com/

/Lasse
Avatar billede lasserasch Juniormester
22. december 2008 - 12:20 #8
Fandt også lige denne. http://www.codeplex.com/csharpmail

Den har jeg dog aldrig selv arbejdet med.

/Lasse
Avatar billede moddi100 Seniormester
23. december 2008 - 13:21 #9
Kender i evt andre libraries der er nemme at implementere, som er skrællet for alt det overflødige?
Avatar billede Syska Mester
23. december 2008 - 14:43 #10
Thunderbird ...

Så er du fri for at lave det selv :-p

Men hvad er det præcis du vil ?

// ouT
Avatar billede moddi100 Seniormester
03. maj 2009 - 10:06 #11
Vist tid til at få lukket. Smid et svar hvis i ønsker point.

buzzz -> ville netop lave det selv, for at blive bedre til c#...
Avatar billede Syska Mester
10. maj 2009 - 12:54 #12
svar