Avatar billede steensommer Praktikant
19. december 2008 - 11:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Connection string

Hej
Jeg har lavet et projekt i VB .Net 2008 express edition. Jeg sidder som regel og programmere på min arbejdsplads og så er følgende problem IKKE tilstede:
Jeg logger på med følgende:
    Private Conn As String = "Data Source=192.168.16.10; Initial Catalog=PatientregisteretSQL3;Integrated Security=SSPI;"

Hjemmefra har jeg en VPN forbindelse MEN jeg får fejl når jeg forsøger at køre programmet og det er tilsyneladende et Scurity problem
Hvorledes kan strengen ændres så man i strengen kobler på som bruger med integreret password?

Jeg håber at det var til at forstå :-)

Vh Steen
Avatar billede aaberg Nybegynder
19. december 2008 - 12:31 #1
Kan du overhovedet pinge 192.168.16.10 hjemmefra?

For at koble på med Integrated Security, bliver du nød til at logge på en pc på domænet først. Du kan eventuelt logge på remote desktop til en maskine på dit arbejde, og køre dit program derfra.
Avatar billede hrc Mester
19. december 2008 - 12:55 #2
Hvis du har etableret en VPN-tunnel burde du kunne se 192.168.16.10. Hvis ikke så må administratoren kunne trylle med rettigheder og ip-masker. Alternativet, som fungerer rigtig godt, er remote desktop. Her slipper du for at skulle vedligeholde 2 udviklings-PC'er.
Avatar billede steensommer Praktikant
19. december 2008 - 14:45 #3
Hej
Tak for jeres indput. Jeg løste det ved følgende:
    Private Conn As String = "Data Source=192.168.16.10; Initial Catalog=PatientregisteretSQL3;User ID=Steen;Password=XXX;"
Avatar billede berglund Nybegynder
19. januar 2009 - 19:33 #4
Hej alle

Jeg læste jeres snak her og vil bare anbefale følgende hjemmeside til fremtidige opslag:
http://www.connectionstrings.com

/Thomas
Avatar billede steensommer Praktikant
19. januar 2009 - 20:35 #5
Hej

Den hjemmeside er da guld værd. Tak for det. Svar lige så jeg kan tildele point0!

vh Steen
Avatar billede berglund Nybegynder
19. januar 2009 - 20:42 #6
:-)