Avatar billede headless Nybegynder
17. december 2008 - 21:43 Der er 5 kommentarer

Computer problem (Opstart + BCOD)

Halløjsa Eksperten!

- Jeg har en ca 2 år gammel computer som har kørt perfekt de sidste 2 år, har dog formater osv et par gange. Kører Windows XP.

Så forleden dag begyndte den uhæmmet at genstarte computeren efter den har været tændt i et stykke tid. nogle gange gik der flere timer, andre gange 10-20 minutter.

Og nu gider den ikke starte op, den beder mig om at proppe Windows CD'en i, ude i opstarten.. Det gjorde jeg så, og så går den ellers igang med det sædvanlige, og så når jeg kommer dertil hvor jeg skal vælge Partioner, om jeg ville lave en partition osv. så står der bare "UKENDT DISK" , "UKENDT DISK" -> http://bloodbrothers.dk/pc1.JPG .. Og hvis jeg så bare klikker på enten Opret eller slet partition, får jeg Blue screen of death -> http://bloodbrothers.dk/pc2.JPG ... Hvad er der galt?

Har prøvet at køre i fejlsikret tilstand og jeg har også købt en splinter ny harddisk og proppet i, fordi jeg troede den anden var brændt af.
Avatar billede off-line Nybegynder
17. december 2008 - 23:38 #1
Prøv at teste dine ram.
http://www.softpedia.com/get/Tweak/Memory-Tweak/Microsoft-Windows-Memory-Diagnostic.shtml
Eller (og) sæt wincd'en drevet og kør en chkdsk.
Bootup på winCDén. Når du bliver spurgt om, hvad du vil gøre, installere eller
reparere, vælger du at trykke på bogstavet "R" så kommer du ind i konsollen.
Her skal du vælge hvad du vil åbne, og du trykker på 1.tallet. Du bliver så
spurgt om pasword. Hvis du ikke bruger noget, trykker du bare på enter.
Nu kan du så skrive, og skriver chkdsk /p /r  læg mærke til mellemrummet ved
skråstregen. Derefter trykker du enter. Når undersøgelsen er færdig, skriver
du exit, og trykker enter.
____________________________________________________________________
I kommandopromten:
chkdsk /r /f
/f Retter fejl på disken.
/r Finder beskadigede sektorer, og genopretter læsbare data
Avatar billede headless Nybegynder
18. december 2008 - 08:29 #2
Okay :) ville jeg prøve. tusinde tak :-)
Avatar billede off-line Nybegynder
04. januar 2009 - 01:04 #3
Fandt du ud af noget?
Avatar billede off-line Nybegynder
10. januar 2009 - 18:06 #4
Respons???
Avatar billede off-line Nybegynder
18. januar 2009 - 14:38 #5
Hvis du ikke gider deltage i dine egne spørgsmål, så lad være med at stille dem.