Avatar billede marleone Nybegynder
17. december 2008 - 20:08 Der er 9 kommentarer

Ajax og htaccess

Hej eksperter,

jeg har et problem, hvor ikke engang google har kunne hjælpe mig :)

Jeg skal have blokeret forsøg på, at hente mine mp3 numre ned fra serveren, ved at skrive stien til filen i adressebaren.

Det er sådan set heller ikke noget problem. Følgende kode fungeret (for) godt:

<Files ~ "\.mp3">
Order deny,allow
deny from all
allow from xxx.com
</Files>

Det er nu ikke muligt, at nuppe filerne, men desværre heller ikke muligt for mig, at indlæse filerne med et Ajax kald. :(

Jeg forstår det ikke, der er ellers givet tilladelse til min host: allow from xxx.com

Har i nogle idéer? (Har prøvet at vende Order om..) :)

På forhånd tak.
Avatar billede olebole Juniormester
17. december 2008 - 20:26 #1
<ole>

Hvordan skal du selv hente filerne? Hvis du loader dem med Ajax, må du jo kalde et eller andet dokument, der parser mp3'erne og returnerer data til klienten ... eller? Du kan jo ikke loade 'rå' mp3 filer med Ajax

/mvh
</bole>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. december 2008 - 20:42 #2
"Fejlen" er vel blot at dit Ajax kald ikke medsender en referer til dit xxx.com domæne.
Avatar billede marleone Nybegynder
18. december 2008 - 17:14 #3
ole -> det er rigtig nok. Jeg kalder selvfølgelig et dokument med noget javascript der fortæller min afspiller hvilket nummer den skal spille...

erik -> når jeg tjekker kaldet i firebug, så sender den host oplysningerne med. host: xxx.com

Er det tilstrækkeligt eller kan jeg gøre mere for at give min host til kende?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. december 2008 - 18:49 #4
Hvis der ikke var en linie med "Host: ..." i headeren ville den slet (formentlig) ikke ramme dit website.

Det som angives i din .htaccess er, at der skal medsendes en referer, angivende at der er trykket på et link på siden.
Avatar billede marleone Nybegynder
18. december 2008 - 21:50 #5
Er der en hurtig måde at sende sådan en referer med over ?? Nu har jeg google løs i en time.. men det er lidt svært at finde noget brugbart :(
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. december 2008 - 21:54 #6
Så må du kigge forkert :)

http://www.xml.com/lpt/a/1575

Men de sjusker med en masse andet. Du skal nok rette

this.req.setRequestHeader('REFERER', location.href);

til

this.req.setRequestHeader('Referer', location.href);

eller bare skrive det fuldt ud:

this.req.setRequestHeader('Referer', 'http://xxx.com/');
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. december 2008 - 21:55 #7
Og hvad man kan sende med står her: http://www.w3.org/Protocols/rfc2616/rfc2616-sec14.html
Avatar billede marleone Nybegynder
18. december 2008 - 22:03 #8
Tusind tak Erik.. det er super hjælp :)

God jul når vi kommer dertil..

Send svar, hvis du vil have point..
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. december 2008 - 22:03 #9
Nej tak, samler slet ikke.