Avatar billede Slettet bruger
17. december 2008 - 15:41 Der er 2 kommentarer

Import af mange Excel filer til Access

Jeg har et stort problem og det er at jeg har 687 excelfiler som jeg gerne vil have importeret til en tabel i access. Filnavnet for excelfilerne er faktureringsgrundlag1.xls - xxx687.xls og de ligger på mit c-drev i folderen c:\da\edifakturering\. Jeg er normalt rimelig i makroer, men har fået min sag for når det drejer sig om access. Intet virker er der nogle der kan hjælpe mig med at finde en metode til at hente alle filer på en gang.

Jeg ser frem til at finde en løsning.
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2008 - 17:35 #1
Tabellen skal have de samme felter, som kolonneoverskrifterne i excel arkene!~)

Private Sub DinKommandoknap_Click()
Dim a As Integer
For a = 1 To 687
DoCmd.TransferSpreadsheet acImport, , "DinTabel", "c:/da/edifakturering/faktureringsgrundlag" & a & ".xls", True
Next
End Sub
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2008 - 17:37 #2
hvis der skulle mangle en enkelt fil, så kan du evt.

Private Sub DinKommandoknap_Click()
On Error Resume Next
Dim a As Integer
For a = 1 To 687
DoCmd.TransferSpreadsheet acImport, , "DinTabel", "c:/da/edifakturering/faktureringsgrundlag" & a & ".xls", True
Next
End Sub