Avatar billede vvha Praktikant
17. december 2008 - 13:09 Der er 23 kommentarer og
2 løsninger

Musik på e-mailen

Hvordan får jeg musik på/vedhæftet (?) en e-mail, som jeg sender.
Når modtageren får min mail skal den være ledsaget af musik. Hvordan gør jeg det? Og skal jeg betale afgift af denne musik?
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2008 - 13:41 #1
hvad med det her program

http://www.incredimail.com/english/splash.aspx

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2008 - 13:45 #2
deres links er i udu i øjeblikket men tror det skyldes opdat af hjemmeside.

jeg brugte det en del for år tilbage med win xp
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2008 - 13:46 #3
nej nu virker den igen
Avatar billede vejmand Juniormester
17. december 2008 - 14:25 #4
vvha >> Hvilket e-mail program bruger du?
Avatar billede vvha Praktikant
17. december 2008 - 15:00 #5
Jeg bruger Outlook Express.
Vil det sige, at jeg skal downloade programmet Incredimail og via det lægge musik ind?
Avatar billede vejmand Juniormester
17. december 2008 - 15:03 #6
Nope, du kan sagtens bruge Outlook Express.

Når du laver din mail: Formater -> Baggrund -> Lyd
Avatar billede vejmand Juniormester
17. december 2008 - 15:06 #7
Og husk også lige at lukke det andet spørgsmål.....
Avatar billede vvha Praktikant
17. december 2008 - 16:37 #8
Det prøver jeg!
Avatar billede vvha Praktikant
18. december 2008 - 16:27 #9
Det virker ikke. Der kommer ikke en lyd fra mailen - hvad gør jeg nu?
Avatar billede vejmand Juniormester
18. december 2008 - 16:31 #10
Hvilken fil-type er det?
Og hvor har du downloadet den fra?

Luk de to andre spørgsmål, det bliver meget forvirende med flere spørgsmål om samme emne!!!
Avatar billede vejmand Juniormester
18. december 2008 - 16:53 #11
Jeg kan se du har downloadet filen fra Yousee, mon ikke det så er fordi den er kopi-beskyttet?

Prøv med en anden fil, som du er sikker på der ikke er beskyttet.
Avatar billede vejmand Juniormester
18. december 2008 - 16:59 #12
Lidt flere oplysninger om lyd-filer som baggrund: http://support.microsoft.com/kb/883355/da
Avatar billede vvha Praktikant
18. december 2008 - 17:02 #13
Jeg ved ikke, hvor jeg så skal finde det bestemte musikstykke? Jeg betaler jo for at downloade i Yousee, og forstår ikke, at det så skulle være kopi-beskyttet.
Avatar billede vejmand Juniormester
18. december 2008 - 17:08 #14
Er det via Yousee-Play?
Du må jo ha læst nogle betingelser, da du tilmeldte dig/købte musikken.
Avatar billede vvha Praktikant
18. december 2008 - 17:53 #15
Ja, der er Yousee-Play. Har lige læst betingelserne og det ser sådan ud........hm
Ved du, hvor jeg lovligt kan downloade og bruge det i en mail. Jeg skal jo ikke bruge der kommercielt, blot som ledsagelse af en hilsen
Avatar billede vejmand Juniormester
18. december 2008 - 19:14 #16
Nu ved jeg jo ikke hvad det er for noget musik, men generelt er musik ikke gratis.
Der findes masser af sider, hvor du kan downloade musik mod betaling.
F.eks. her: http://www.gucca.dk/musik/
Under "Spørgsmål og svar" på samme side, kan du læse om, hvordan du laver en MP3 fil af det du downloader.

Jeg ved faktisk ikke, om du må bruge en sådan MP3 fil som baggrundsmusik i din mail, men du må ikke vedhæfte selve filen

Der findes sikkert måder til at konvertere din musik fra Yousee, men det er ikke lovligt, så det kan du ikke få hjælp til på Eksperten.
Avatar billede vvha Praktikant
20. december 2008 - 16:48 #17
Jeg kan se, at når jeg sætter Windows lyde på, er der ikke noget i vejen, så det er fordi musikken, der downloades er beskyttet. Men nu har jeg fået et nyt problem. Jeg har fået en af mine venner, der selv laver musik (hendes eget musik), til at sende noget. Det virkede fint. Der har været et par stykker inde for at kikke/hjælpe mig.Og nu virker musikken ikke. Jeg kan godt afspille min vens musik på Media player, men musikken siger intet, når den lægges på en mail - hvad er der blevet stillet på? Der er helt klart blevet slået noget fra!
Avatar billede vejmand Juniormester
20. december 2008 - 18:17 #18
Åbn Outlook Express. Der må ikke være flueben her: Funktioner -> Indstillinger -> Sikkerhed -> Bloker billeder og andet eksternt indhold.......
Avatar billede vvha Praktikant
20. december 2008 - 21:12 #19
Jeg har fjernet fluebenet, men der er stadig ingen lyd. Kun på Windows lyde, som jeg sætter på mailen, det virker meget mærkeligt.
Avatar billede vejmand Juniormester
20. december 2008 - 21:27 #20
Hvilken fil-type er det du bruger?
Avatar billede vvha Praktikant
20. december 2008 - 22:49 #21
Det er en midi-fil.
Avatar billede vejmand Juniormester
20. december 2008 - 23:52 #22
Hmm, ja det er godt nok underligt, der burde ikke være problemer med en midi-fil.
Har du prøvet at sende til andre, eller er det dig selv du sender til?
Avatar billede vvha Praktikant
21. december 2008 - 09:15 #23
ja, begge dele. Før kunne jeg høre musikken - også på den musik jeg ikke kunne sende - og på alle slags lydfiler. Jeg kan stadig høre musik, hvis der er nogen, der sender en mail til mig med musik, så på den måde er der ikke slukket for lyden. Det er når jeg skal sende en mail at problemet er.
Avatar billede vejmand Juniormester
21. december 2008 - 09:26 #24
Jeg kan desværre ikke gennemskue hvad der er sket.....
Avatar billede vvha Praktikant
21. december 2008 - 16:54 #25
Jeg har fået det til delvis at virke. Jeg har ændret på noget under indstillinger og slettet de musikstykker, der lå på Media Player. Hvad det er, der har hjulpet, ved jeg ikke, men det virker periodisk - og det er jo også underligt.
Du har hjulpet mig ret godt hen ad vejen - så derfor får du fortjent dine point.