Avatar billede grontoft Nybegynder
17. december 2008 - 10:06 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Summere pris hvis kriterie er opfyldt

I mit regneark har jeg en kolonne med telefonnumre. Jeg har fået dem sorteret i en anden kolonne og har fjernet dubletter. Men nu vil jeg gerne finde ud af hvor længe jeg har ringet til de forskellige numre. Det kan jeg også godt lave, med en SUM.HVIS sætning, for eksempel:

=SUM.HVIS(D:D;J2;E:E)

Hvor:

D er kolonnen med alle telefonnumre jeg har ringet (og SMS'et) til
J2 er et specifikt telefonnummer der er sorteret fra kolonne D
E er kolonnen med den tid det har taget at ringe (og SMS'e) til det pågældende nummer.

Her vil de numre som jeg har SMS'et til jo også optræde, hvilket er helt fint (tiden for at sms'e er jo lig nul).

MEN

Nu vil jeg gerne have en kolonne hvor jeg opsummerer den pris det har kostet at RINGE til det specificerede nummer (J2). Altså uden den pris det har kostet at SMS'e til nummeret. Det skal komme i næste kolonne.
Avatar billede grontoft Nybegynder
17. december 2008 - 21:36 #1
Skal der være flere point!?? Siden ingen gider svare?
Avatar billede grontoft Nybegynder
19. december 2008 - 17:51 #2
ingen gider at svare. jeg tager mig af pointene
19. december 2008 - 17:57 #3
Jeg tror problemet er, at du har oprettet spørgsmålet i kategorien 'Regneark->Generelt'. Denne gruppe benyttes ikke ret meget, og der er derfor ikke mange der har opdaget dit spørgsmål.

Benyt i stedet en af de programspecifikke grupper. Jeg kan ud fra formlen gætte på at det være Excel.
'Regneark->Excel'