Avatar billede rille101 Nybegynder
17. december 2008 - 09:08 Der er 1 løsning

Upload m. saFileUp gem sti i db

Hej.
Jeg er ved at lave en side hvor brugeren kan skrive en nyhed ind i en MySql db.
Der skal være mulighed for at uploade et billede til nyheden, og stien til billedet skal så gemmes i databasen sammen med nyheden.

Jeg har det meste på plads, mit eneste problem er, at det er ikke den rgtige sti der bliver skevet i databasen.

Dette er hvad jeg har:

<form id="form1" name="form1" method="post" enctype="multipart/form-data" action="opretNyhed.asp?pageid=insert" onsubmit="return checkForm(this);">
    <table class="basiccontenttable">
          <tr>
            <td width="141" class="indholdstekst">Overskrift:</td>
            <td width="352" ><input name="overskrift" type="text" class="indholdstekst" id="overskrift" /></td>
        </tr>
          <tr>
            <td valign="top" class="indholdstekst"><p>Indhold:</p></td>
              <td ><textarea name="indhold" cols="60" rows="12" class="indholdstekst" id="indhold" ></textarea></td>
        </tr>
          <tr>
            <td class="indholdstekst"><p>Billede:</p></td>
            <td ><input name="img1" type="file" class="indholdstekst" id="img1" style="height:22px;" /></td>
          </tr>
          <tr>
              <td>&nbsp;</td>
              <td ><div align="right">
                <input name="submit" type="submit" class="indholdstekst" id="submit" value="Indsæt" />
              </div></td>
        </tr>
    </table>
</form>

-------------------------------------------------------------

if request.querystring("pageid") = "insert" then

  set upl = Server.CreateObject("SoftArtisans.fileUp")
  upl.Path = Server.MapPath("/images/nyhedsbilleder/")

  if not (upl.IsEmpty) then
  upl.Form("img1").Save
  end if

Set img1 = upl.form("img1")

'-- Connection start --
Dim Conn
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.open(sConn)
'-- "Connection start" slut --

'-- Indsæt ny record --
Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
myConn.open(sConn)

Set RSTopPrio = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
RSTopPrio.CursorLocation = 3    'adUseClient
RSTopPrio.CursorType = 3        'adOpenStatic

    RSTopPrio.Open "SELECT Prioritet FROM nyheder ORDER BY Prioritet DESC LIMIT 0,1;", myConn

Dim sSql

sSql = "INSERT INTO nyheder (overskrift,indhold,prioritet,img1,Dato) VALUES ("
sSql = sSql & "'" & upl.form("overskrift") & "',"
sSql = sSql & "'" & upl.Form("indhold") & "',"
if RSTopPrio.EOF then
sSql = sSql & "'1',"
else
sSql = sSql & "'" & cdbl(RSTopPrio("prioritet")+1) & "',"
end if
If Not img1 Is Nothing then
sSql = sSql & "'" & img1 & "',"
else
sSql = sSql & "'',"
end if
sSql = sSql & "'" & year(date()) & "-" & month(date()) & "-" & day(date()) & "'"
sSql = sSql & ")"

'Response.Write(sSql)
Conn.Execute(sSql)
bUpdate = true

end if
%>

Dette giver i databasen:
D:domænenavn.dkimagesnyhedsbillederImage.jpg

Er der nogen der ved hvad jeg skal skrive for at få
images/nyhedsbilleder/Image.jpg
Avatar billede rille101 Nybegynder
24. marts 2011 - 13:19 #1
lukket