Avatar billede chrfoss Nybegynder
16. december 2008 - 23:38 Der er 7 kommentarer

HTML og Forms

Hej drenge..

Har lige et hurtigt html-spørgsmål :)

Jeg sidder og roder med form, actions og methods. Alt sammen kun i html, dvs. ingen php eller asp eller lign.

Når jeg har lavet en form kan jeg få den til at submitte informationerne der er indtastet. Så ryger jeg hen på den næste side jeg har angive og oppe i adresselinjen står al den info jeg har indtastet..
Kan jeg på nogen måde hente den information der ligger i adresselinjen til det nye html-dokument?

Det er temmelig svært at forklare, så spørg lige hvis i ikke forstår spørgsmålet, hehe.

I adressebaren ser det således ud:

www.some-host.com/kvittering.html?navn=Bjarne&mail=bjarnes@mail.dk

hvor "Bjarne" og "bjarne@mail.dk" er ting der er indtastet på forrige side..

Mvh
Avatar billede zips Juniormester
17. december 2008 - 00:04 #1
Jeg ved godt olebole kommer efter mig med denne adresse, da der desværre er mange fejl på w3scholls sider :)
Men her er et eksempel på det du efterlyser http://www.w3schools.com/PHP/php_get.asp
Avatar billede chrfoss Nybegynder
17. december 2008 - 00:38 #2
Men men men:
Alt sammen kun i html, dvs. ingen php eller asp eller lign.
Avatar billede zips Juniormester
17. december 2008 - 00:59 #3
Så er du på den da html ikke kan det du ønsker :)
Avatar billede chrfoss Nybegynder
17. december 2008 - 01:16 #4
Det må da være muligt at tilgå den data der står i adresselinjen?
Måske med noget java?
Avatar billede zips Juniormester
17. december 2008 - 01:45 #5
Så er det måske noget i denne stil http://www.martin-nielsen.com/blog/javascript_funktion_hent_querystring-245.html går udfra du mente javascript.

Men det er jo ikke html :)
Avatar billede olebole Juniormester
17. december 2008 - 10:01 #6
<ole>

<script type="text/javascript">
function getVar(sKey) {
    if (location.search=="") return undefined;
    var oRX = new RegExp("(?:\\?|&)"+sKey+"=(.*?)(?:&|$)", "i"),
    aM = oRX.test(location.search);
    return aM ? decodeURIComponent(RegExp.$1) : undefined;
}

var testing = getVar("foo");
alert(testing);
</script>

- men det er, som zips anfører, ikke HTML ... eller for den sags skyld Java  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
17. december 2008 - 10:04 #7
- men der kan jo aldrig komme til at stå 'mail=bjarnes@mail.dk' i en URL. Specialtegn i URL'er skal escapes. Derimod kan der godt stå: 'mail=bjarnes%40mail.dk'