Avatar billede kristiankogut Nybegynder
16. december 2008 - 22:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

spam keywords fra database eller tekstfil

Jeg har understående kode, som virker. Men jeg er træt at skulle ind og ændre i min php fil hver gang jeg skal smide nye ord ind.

Hvordan får jeg lavet det mere effektivt..

jeg har en adminsite hvor jeg laver diverse ændreinger til mit galleri og nyheder og kartoteker. så jeg tænkte på at lave et modul der hvor man kan skrive nogle keywords som så understående kode..

function add_comment($parent_id,$author,$email,$url,$comment) {
    global $TABLE_PREFIX;
    global $config;

    if (empty($config["allow_comments"])) {
        return array("errors" => "Comments disabled");
    };

    if (empty($author) || empty($email)) {
        return array("errors" => "Your comment did not post!  Please fill the required fields.");
    };

if ( stristr($comment,'xanax')
|| stristr($comment,'tramadol')
|| stristr($comment,'phentermine')
|| stristr($comment,'levitra')
|| stristr($comment,'soma')
|| stristr($comment,'ultram')
|| stristr($comment,'viagra')
|| stristr($comment,'enzyte')
|| stristr($comment,'cialis')
|| stristr($comment,'meridia')
|| stristr($comment,'ativan')
|| stristr($comment,'vicerex')
|| stristr($comment,'prozac')
|| stristr($comment,'diazepam')
|| stristr($comment,'valium')
|| stristr($comment,'hydrocodone')
|| stristr($comment,'ambien')
|| stristr($comment,'pharmacy')
)
{
return array("errors" => "<font color=blue>It appears that you are a <font color=red><i>SPAMMER</i></font>. Your posts are not welcome here. Please make a quick buck elsewhere.</font>");
}
Avatar billede jakobdo Ekspert
17. december 2008 - 20:54 #1
Du kunne jo trække alle keywords fra en tabel i en database.
Og så netop tilføje en del i din administration, som kunne redigere disse.
Avatar billede kristiankogut Nybegynder
18. december 2008 - 21:15 #2
Hvordan skulle selve PHP koden se ud?
jeg kan sagtens formularen og querry'en, men ikke det med stristr ved forskellige ord..
Avatar billede jakobdo Ekspert
18. december 2008 - 21:30 #3
Noget ala:

function add_comment($parent_id,$author,$email,$url,$comment) {
    ...
    $query = mysql_query("SELECT fy_ord FROM fy_ord");
    if(mysql_num_rows($query)){
        while($row = mysql_fetch_assoc($query)){
            if(stristr($comment,$row['fy_ord'])){
                array("errors" => "<font color=blue>It appears that you are a <font color=red><i>SPAMMER</i></font>. Your posts are not welcome here. Please make a quick buck elsewhere.</font>");
            }
Avatar billede kristiankogut Nybegynder
06. juni 2010 - 13:00 #4
Vil du smide et svar. så kan du få nogle points for løsningen?
Avatar billede jakobdo Ekspert
06. juni 2010 - 20:30 #5
Svar!
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. juni 2010 - 08:47 #6
Takker for point.