Avatar billede palito Nybegynder
16. december 2008 - 21:18 Der er 5 kommentarer

Poker: Værdi af hånd

Hej,

Jeg efterspørger nogle idéer til hvordan jeg laver en funktion, der finder den bedste pokerhånd. Jeg har 7 kort i et array (eksempelvis: array("7d","8h","Ks"....)). Nu vil jeg lave en funktion, der udregner et antal point til hånden.

Er der nogle, der har nogle forslag? :-)
Avatar billede tjens Nybegynder
16. december 2008 - 22:31 #1
Når et problem virker for stort, så se om det kan nedbrydes i overskuelige delfunktioner.
Forslag til opbygning (i pseudokode):

function evalHand(arrHand) {

    // check for straightFlush only
    if (5 i farve) {
        if ( de fem er i række) {
            return 900000 + det højste kort i rækken;
        }
    return fullHouse(aarHand);
}

function fullHouse(aarHand) {

    if (3 ens) {
        if ( 2 andre ens) {
        return 800000 + (de 3 ens * 100) + parret)
        }
    return flush(aarHand);
}

og så videre med 100000 mindre per type hånd.

Det giver mulighed for at lave kickerpoint i de lavere cifre.
Avatar billede palito Nybegynder
16. december 2008 - 23:24 #2
Hej tjens,
Hvordan ville du foreslå, at pointsystemet fungerede? Altså kan det lade sig gøre at lave det i procenter (royal straight flush giver eksempelvis 100%)?
Avatar billede palito Nybegynder
16. december 2008 - 23:33 #3
Eller er der måske en måde at finde den vindende hånd uden pointsystem?
Avatar billede tjens Nybegynder
19. december 2008 - 00:16 #4
Jeg har nu lavet første udkast til et script, som demonstrerer ovenstående nummersystem til pokerhånd evaluering.

Det er for stort til at vise her, så jeg har lagt det på nettet:

http://tjens.dk/javascript/examples/PokerHandEvalBeta01.html

Det er skrevet i javascript, så du kan højreklikke og vælge "vis source"

Tryk F5 for at køre scriptet igen, og se nye tilfældige pokerhænder.

PS: jeg kender måske ikke pokerreglerne godt nok. Kom gerne med kritik og rettelser.
Avatar billede tjens Nybegynder
19. december 2008 - 18:17 #5
Ny version: http://tjens.dk/javascript/examples/PokerHandEvalBeta02.html

Nu med hænder sorteret efter point-systemet, flere kickere og en knap til at generere flere random hænder.