Avatar billede mcilvain Nybegynder
16. december 2008 - 17:56 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

validering på mailadresse

Hejsa.... Help....
Jeg er gået tilbage i tiden rent software og har installeret en Access 2003 og har brug for en hurtig hjælp til validering på mailadresse

Hilsen

Lucas.......
Avatar billede terry Ekspert
16. december 2008 - 18:33 #1
You could try this which I found on Google and its not tested.

function ValidateEmail(sEmail)
    set myExpression = new RegExp
    myExpression.pattern = "^(\w+\.)*(\w+)@(\w+\.)+([a-zA-Z]{2,4})$"
    If myExpression.test(sEmail.value) = True Then
    msgbox "Valid Email"
    Else
    msgbox "Invalid Email"
    End If
End Function
Avatar billede terry Ekspert
16. december 2008 - 19:51 #2
had a little play around with it and it seems to work. I've made a couple of small alterations.

You need a reference to

'>>>>> You need a reference to Microsoft vbscript Regular Expressions 5.5

Public Function ValidateEmail(sEmail As String)

Dim myExpression As regExp

    Set myExpression = New regExp

    myExpression.pattern = "^(\w+\.)*(\w+)@(\w+\.)+([a-zA-Z]{2,4})$"

    If myExpression.Test(sEmail) = True Then
        MsgBox "Valid Email"
    Else
        MsgBox "Invalid Email"
    End If

End Function
Avatar billede mcilvain Nybegynder
16. december 2008 - 20:07 #3
Hej Terry.

Skal det ske i VB. er det ikke muligt bare at lave en validering regl uden at jeg skal igennem den store programmering ( smiler ) ? Det er til en database der lige nu kun er i tabeller. Der er en tabel der hedder tblcom og i denne ligger der et felt der hedder tblcom_mail og det er i dette felt der skal indskrives en validerings regl.
Avatar billede mcilvain Nybegynder
16. december 2008 - 20:08 #4
Hej Terry.

Skal det ske i VB. er det ikke muligt bare at lave en validering regl uden at jeg skal igennem den store programmering ( smiler ) ? Det er til en database der lige nu kun er i tabeller. Der er en tabel der hedder tblcom og i denne ligger der et felt der hedder tblcom_mail og det er i dette felt der skal indskrives en validerings regl.
Avatar billede terry Ekspert
16. december 2008 - 20:24 #5
Hi Lucas

I've looked at your previous question here on eksperten and I guess that you intend using the dB on a web server, is that correct?

If the Access dB only contains tables then I would have though that your web program will do that validation. You need to validate the email BEFORE it gets written to the dB so its a good idea to do it when the user enters it.

The code I gave is actually taken from a VBSCRIPT example, so I would think it can still be used.
Avatar billede mcilvain Nybegynder
16. december 2008 - 20:46 #6
HI Terry.
Well, det var meningen at den skulle bruges på en web server, men til at starte med bliver det ikke alt der kommer på den endnu :-) jeg fandt denne tråd på webben men blev mere forvirret end klog på det. <A href="mailto:"InStr(1,[email],"@")>=1">"InStr(1,[email],"@")>=1" jeg rettede så der kom til at stå [tblcom_mail]
Jeg skulle ha haft dette færdigt til i morgen tidlig, det er en enkelt ting som nu skal til at drille ellers er resten færdigt :-(
Avatar billede terry Ekspert
17. december 2008 - 14:53 #7
Not sure I understand
href="mailto:"InStr(1,[email],"@")>=1">"InStr(1,[email],"@")>=1" jeg rettede så der kom til at stå [tblcom_mail]

Where is this used?
Avatar billede mcilvain Nybegynder
17. december 2008 - 15:40 #8
Hej Terry.

Forget the href="mailto: part :-)
I need to check whether if its a valid email address with a @ and was
Open Table In Design View & in General Tab Go To "Validation Rule" & Edit Function. and here i stall. i'm somehow lost.... perhaps validate a particular field is a bad choice ?

:-)
Avatar billede terry Ekspert
17. december 2008 - 19:59 #9
paste this directly into the Validation rule

Is Null OR ((Like "*?@?*.?*") AND (Not Like "*[ ,;]*"))
Avatar billede terry Ekspert
17. december 2008 - 20:00 #10
I have no idea if this will work inserting a record from a web site
Avatar billede mcilvain Nybegynder
17. december 2008 - 20:12 #11
Terry perfect, it seems to be working, no error. Thx...
Avatar billede terry Ekspert
17. december 2008 - 20:26 #12
your welcome