Avatar billede mifan Nybegynder
16. december 2008 - 14:35 Der er 4 kommentarer

Optage alt trafik til/fra lydkort

Jeg eksperimenterer lidt med lyd, og forsøger for tiden at lave et program, som optager absolut alt fra lydkortet.

Umiddelbart er det ikke svært at optage lyd fra mikrofon, men hvis jeg vil have absolut alt output/input fra lydkortet, så er jeg strandet lidt.

Anyone?
Avatar billede montago Praktikant
22. december 2008 - 11:40 #1
det er ikke alle lydkort som har en 'kortslutning' ...

mit gamle SoundBlaster Live 5.1 har sådan en, og jeg har derfor en lydkilde som hedder "What you hear" ... denne findes ikke på mine onboard lydkort, ej heller på mine 2 bærbare...

derfor er det ikke umiddelbart muligt at optage al lyden, uden at gå igennem en mikrofon.
Avatar billede Syska Mester
22. december 2008 - 13:03 #2
Teoretisk burde man vel kunne slutte din "output" til sin "input" og så optage derfra ... eller ? kun lige en tanke.

// ouT
Avatar billede montago Praktikant
22. december 2008 - 14:13 #3
@ buzzz

jo det er muligt - man skal derpå MUTE sin mikrofon for ikke at lave en sløjfe.

men man oplever nok en svag kavlitetsforringelse grundes samplingsrate og signal... ikke noget man kan hører dog...

med Line-In + Line-out skulle der ikke være et problem med forstærkning af signalet
Avatar billede mifan Nybegynder
06. januar 2009 - 14:02 #4
Men det er en "hardware" løsning. Jeg er interesseret i, at fange trafikken som sendes ud af lydkortet programmatisk.

Jeg har på fornemmelsen, at det kan lade sig gøre gennem DirectX, men jeg er ikke ekspert i DX API'en. :p