Avatar billede hoodsir Nybegynder
15. december 2008 - 18:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Arraylist og Datagridview

Hej

lige til at starte med så er jeg ret ny i faget.
er igang med et program der er opbygget via PCMEF(Skole pålagt)

Men problemet står i at jeg har et arraylist med X antal dataer i (kommer fint op til Plaget), som jeg gerne vil have over i et datagridview med 4 columns. Manuelt kan jeg sagtens få dem tilføjet. men hvordan får jeg dem tilføjet automatisk hvor den selv skifter ned på næste row når den når til comun 4?

er lidt inde på evt at bruge noget while men ved ikke lige hvordan jeg skla gribe det an (er ikke lige så sikker i de der while)
Avatar billede skov_p Praktikant
15. december 2008 - 22:03 #1
Følgende vil vise alle de properties der er i de objekter arraylist indeholder.
Det er nok et must at alle objekter i arraylist er af samme type

datagridview.DataSource = arrayList
Avatar billede hoodsir Nybegynder
17. december 2008 - 05:33 #2
Hmm kan ikke lige helt følge hvad du mener? (er ny med dataGridView hehe)

tænker du på at arrayet skal conventeres til samme type fx string eller sådan noget?
Avatar billede skov_p Praktikant
17. december 2008 - 09:17 #3
Det er ikke nødvendigt at konvertere noget

ArrayList data = new ArrayList();
data.Add( new Label() );
dataGridView1.DataSource = data;

Nu vil dataGridView1 indeholde 3 rows der hver viser de properties som en label har
Avatar billede hoodsir Nybegynder
14. januar 2009 - 10:17 #4
hmm fandt en anden løsning med en forløkke

men ihvertfald tak for hjælpen hvis du ville have points må du lige smide et svar :D
Avatar billede skov_p Praktikant
14. januar 2009 - 10:35 #5
Svar