Avatar billede frankini Nybegynder
15. december 2008 - 12:55 Der er 6 kommentarer

Problemer med instakllation af .NET Framework 3.5

Jeg har netop forsøgt at installere .NET Framework 3.5 - da det skal bruges på pc'en til noget "Markkort Online", men installationen fejler.

Herunder har jeg vedhæftet den felbesked som fremkommer:
[12/15/08,12:43:43] WIC Installer: [2] Error code 1603 for this component means "Der opstod en alvorlig fejl under installationen."
[12/15/08,12:43:43] WIC Installer: [2] Setup Failed on component WIC Installer
[12/15/08,12:43:55] WapUI: [2] DepCheck indicates WIC Installer is not installed.

Håber der er nogen der har et bud på hvad ovenstående betyder?!

Det eneste problem jeg tidligere synes at have haft med min pc, er at den ikke  vil installere win xp sp3 - men det har jeg været ligeglad med indtil videre

Hilsen
Frank
Avatar billede haverslev Novice
15. december 2008 - 14:08 #1
Avatar billede frankini Nybegynder
15. december 2008 - 14:32 #2
Tak for svar Haverslev - men jeg synes jeg har forsøgt det der bliver foreslået.
Jeg har afinstalleret alle tidligere installationer af .NET Framework og så startet med version 2.0 og derefter 3.5
Jeg har prøvet at fjerne igen og starte med at installere version 3.5
Jeg har installeret windows installer 3.1 og har også prøvet noget med at fjerne windows installer - noget jeg fandt i en anden tråd.

Men som jeg nævnte tidligere, så har jeg altså også problemer med at få installeret win xp sp3, men der kommer ikke nogen fejlkode - så jeg kan se hvad problemet er!
Avatar billede haverslev Novice
15. december 2008 - 15:22 #3
http://djlizard.net/Dial-a-fix-2006-09-19.exe
Hent Dial-a-fix på ovennævnte link, og gem det på skrivebordet.

1. Dobbeltklik det blå tandhjul.
2. Klik på knappen "Flush Softwaredistribution"
3. Sæt flueben i "Fix Windows update"
4. Klik på knappen GO i nederste venstre hjørne.
5. Lad den køre færdig.
6. Genstart maskinen.
Avatar billede frankini Nybegynder
17. december 2008 - 08:12 #4
Det har jeg nu også prøvet - uden held.
Jeg har også prøvet noget med 10 metoder fra Microsofts hjemmeside - hvis pc'en ikke kan opdatere fra "windows update" - men det hjælper heller ikke noget!

Jeg er nok tæt på at gå igang med en formattering.....men det kunne jeg nok også allerede have gjort 1 gang eller 2 i det tid hvor jeg har forsøgt diverse ting for at løse problemet!

Hilsen
Frank
Avatar billede haverslev Novice
17. december 2008 - 16:01 #5
Vi er vel enige om at det er en orginal og lovlig XP install ?
Avatar billede frankini Nybegynder
17. december 2008 - 19:34 #6
Det kan du tro, jeg har også været inde og validere min windows igen - uden problemer.

Men når jeg forsøger at installere "win xp sp3", "Internet Explorer 7" eller ".NET Framework 3.5" - så fejler installationen.

Jeg har været ved at at tage backup af mine data og regner med at jeg bliver nødt til at formattere pc'en - surt show....men det giver for det meste også en hurtigere pc!

Hilsen
Frank