Avatar billede oehre Nybegynder
15. december 2008 - 11:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kolonne bogstav - ikke kolonne tal - på baggrund af celle værdi

Jeg har et mindre problem: Nedenstående kode fanger "kolonne-nummeret" på baggrund af den værdi, der står skrevet i cellen. Det jeg i stedet har brug for, er at fange "kolonne bogstavet".

Dim c As Variant
Dim col04 As Integer, col99 As Integer

For Each c In Worksheets("Qualitative KPIs").Range("C1:BB1").Cells

        If c.Value = "COL04" Then col04 = c.Column
        If c.Value = "COL99" Then col99 = c.Column

    Next c

Debug.Print col04 & "." & col99

Avatar billede kabbak Professor
15. december 2008 - 14:20 #1
Public Sub test()
Dim c As Range
Dim col04 As Variant, col99 As Variant

For Each c In Worksheets("Qualitative KPIs").Range("C1:BB1").Cells

        If c.Value = "COL04" Then col04 = Split(c.Address, "$")(1)
        If c.Value = "COL99" Then col99 = Split(c.Address, "$")(1)

    Next c

Debug.Print col04 & "." & col99

End Sub
Avatar billede oehre Nybegynder
15. december 2008 - 14:26 #2
1000 tak Kabbak!

Jeg er som altid dybt imponeret over hvor simpelt det kan gøres. Jeg var aldrig selv kommet på ovenstående syntax - men det kommer vel ad åre?

By the way: Findes der en god bog med tricks, som du kan anbefale?

/J
Avatar billede kabbak Professor
15. december 2008 - 18:24 #3
Jeg har ikke brugt bøger, jeg er selvlært, efter mange år.