Avatar billede widesign Nybegynder
13. december 2008 - 14:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Loop måned og år

Jeg sidder og er ved at lave et arkiv og er stødt på en lille forhindring.
Jeg skal have opdelt mit arkiv efter måned og år, eks.:

December
November
....
December
osv, osv.

Jeg har lagret dataen i Mysql med et timestamp.

Mit spørgsmål er så, hvordan hiver jeg det ud så jeg viser året og dernæst de 12 måneder selvom der måske er mange oprettelser de forskellige måneder.
Avatar billede tjens Nybegynder
13. december 2008 - 17:33 #1
Artikel om emnet løst i SQL:
http://weblogs.sqlteam.com/jeffs/archive/2007/09/10/group-by-month-sql.aspx

Det er nok eksempel 4 og 5 du skal afprøve.
Avatar billede widesign Nybegynder
13. december 2008 - 20:39 #2
Okay, kender du det med at man ved hvad man skal, men kan simpelthen ikke få hovedet til at fokusere rigtigt.;-)
Smid et svar så du kan få nogle point og takker for linket, det virker som det skal nu...
Avatar billede tjens Nybegynder
14. december 2008 - 00:08 #3
:-)