Avatar billede sbeier Nybegynder
13. december 2008 - 12:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Keyboard input when not focused

Er der nogen her der ved hvordan man kan få input fra keyboarded selv om ens program ikke er fokuseret, eller i det heletaget ikke har en frame?

Jeg skal bruge det til at registrer genveje, selv om man har andre programmer fokuseret.
Avatar billede gedfrik Nybegynder
16. januar 2009 - 22:51 #1
Du bliver nødt til at uddybe dit problem lidt... Hvad skal du præcis lave, hvilke java-klasser har du gang i?

Helt generelt, så kan du ikke få et java-program til at svare hvis du har et andet program fokuseret. Så skal du jo ind og arbejde direkte med styresystemet?
Men jeg er ikke sikker på jeg forstår dig rigtigt, for det er jo ikke anderledes med andre programmer?
Avatar billede sbeier Nybegynder
16. januar 2009 - 22:59 #2
havde egentlig ikke troet jeg ville få nogle kommentare her på, men jeg vil have java til at opsnappe alt hvad der kommer fra keyborded ligemeget hvilket vindue der er i foregrunden..
keyloggers kan, så det må jo være muligt. måske bare ikke muligt i java (?)
Avatar billede gedfrik Nybegynder
16. januar 2009 - 23:11 #3
Nu skal jeg ikke gøre mig klog på hvad en keylogger gør... For det aner jeg INTET om. Men umiddelbart tror jeg ikke du kan vha. java. Du bliver jo nødt til på en eller anden måde at fange nogle ting fra styresystemet...

Se følgende tråd; den bekræfter at det IKKE kan lade sig gøre:

http://forums.sun.com/thread.jspa?threadID=678377
Avatar billede sbeier Nybegynder
20. januar 2009 - 10:35 #4
ja. okay, tak for det. smid et svar hvis du vil have pointne
Avatar billede gedfrik Nybegynder
20. januar 2009 - 10:51 #5
Selv tak!