Avatar billede JenZen Novice
13. december 2008 - 07:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

ldap fra andet end user container

Jeg har lavet et VBScript til at oprette outlook signaturer, dog har jeg et problem. For det duer kun med de brugerer der ligger under Users. Men skal have det til at du med brugerer der ligger i en anden ou.
Brugerne ligger under DOMAIN -> FIRMA A/S -> Brugere
Hvordan sætter jeg det ind i Set objUser = GetObject("LDAP://" & strUser) ?
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2008 - 11:11 #1
Prøv evt. med noget i retning af:

Set MyUser = GetObject ("LDAP://cn=" & strUser & ",ou=" & strOU & ",DC=ditDomain,DC=dk")
Avatar billede JenZen Novice
15. december 2008 - 14:10 #2
Den tror jeg ikke helt jeg gik fat i, kan du ikke prøve at udfylde det som den skal være?

Domainet hedder DOMAIN, OU=Firma A/S, OU=Brugere
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2008 - 14:30 #3
Nu er det jo ikke testet, men det kunne være noget i retning af:

Set MyUser = GetObject ("LDAP://cn=" & strUser & ",ou="Brugere",ou="Firma A/S",DC="DOMAIN")
Avatar billede morten_leth Nybegynder
15. december 2008 - 15:18 #4
Nu er det ikke for det men jeg tror umiddelbart dit problem skyldes at LDAP stien til din bruger er forkert.

Det du skal vide hvad er er strUser, hvilket betyder at for at få den information skal du skrive den ud.

msgbox "LDAP://" & strUser

så får du hvad du regner med LDAP stien er.
Du er nødt til at få skrevet nogen af de ting du ikke ved ud for at finde ud af hvad der står i dem. :D

Prøv med det, og sæt det ind før din "Set objUser = GetObject("LDAP://" & strUser)"

Men helt præcist hvilken fejl får du egentlig?
Avatar billede JenZen Novice
28. december 2008 - 09:15 #5
Det løste lidt sig selv, tilsyneladende kunne det ikke håndtere / i A/S efter jeg fjernede denne duede mit oprindelige script.
Avatar billede morten_leth Nybegynder
28. december 2008 - 17:06 #6
En god måde at debugge sine scripts på er at få skrevet tingene ude i en msgbox så man kan se hvad der foregår, man kan for det meste se sig ud af hvad det er der sker :D, efter man har set det kan man som regel skrive sine scripts så de kan håndtere fejlene, eks. denne du havde her.