Avatar billede zandman Nybegynder
12. december 2008 - 15:54 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvordan deaktiveres opdatering til sp3 til xp

Jeg har lynhurtigt brug for at vide hvordan jeg deaktiverer sp3 opdateringen så den ikke installeres gennem automatiske opdateringer da jeg laver en computer for en der bryder ned efter denne opdatering. Det skal dog stadig være muligt at opdatere alle sikkerhedsopdateringer løbene og automatisk.
Avatar billede zandman Nybegynder
12. december 2008 - 15:55 #1
Jeg kunne godt fejlsøge på problemet men det ville tage mig en hel dag med at slå diverse windows services og opstarts programmer fra og det mener jeg ikke er det bøvl værd for at få sp3.
Avatar billede darrich Novice
12. december 2008 - 17:29 #2
kontrolpanel -> sikkerhedscenter
Klik Automatisk opdateringer under - administrer indstillinger for:

Sæt den til kun at advisere, men ikke hente og installere.
På den måde får man varsel i processbaren, når der er nyt og kun det.

Start IE, funktioner, window update, brugerdefineret.
Her kan man så vælge hvilke opdateringer, man vil lægger på, og kan vælge at markere nogle opdateringer, så de ikke vises igen.

Næste gang der er nye opdateringer får man igen notifikation, og går så ind i windows update, brugerdefineret igen, og vælger det man vil installere.
Avatar billede zandman Nybegynder
12. december 2008 - 17:50 #3
Hej Darrich.

Problemet er at manden er omkring de 60 og har bedt mig om at den gerne skal opdatere automatisk. Jeg kan sikkert godt forklare ham hvordan han laver en brugerdefineret installation af opdateringer men han foretrækker ikke at skulle tænke på det.

"Start IE, funktioner, window update, brugerdefineret.
Her kan man så vælge hvilke opdateringer, man vil lægger på, og kan vælge at markere nogle opdateringer, så de ikke vises igen."

Det ovenstående kan man desværre ikke for SP3 det er derfor jeg søger om nødvendigt en form for hack så den ikke viser den opdatering nogensinde igen.

Det var også min første indskydelse. Men som sagt så kan man ikke fravælge SP3 på deres opdateringsside.
Avatar billede zandman Nybegynder
12. december 2008 - 17:52 #4
Jeg skal nok tildele point for dit svar for det er jo den korrekte løsning det ved jeg godt. Men hvis der skulle sidde nogen med en løsning der gør at man kan køre med automatiske opdateringer slået til så må i dele point.
Avatar billede darrich Novice
12. december 2008 - 20:32 #5
Kan godt se problemet i forhold til alder etc.

Måske kunne vi hjælpe med at få løst problemet og få sp3 installeret så alt virker.

Jeg løb selv i problemer, da jeg smed sp3 på, på en af mine pc'ere.
Fik det løst ved at afinstallere den sikkerhedspakke jeg havde på.
og installere ved brug af denne download version
http://www.microsoft.com/downloadS/details.aspx?familyid=5B33B5A8-5E76-401F-BE08-1E1555D4F3D4&displaylang=en
Avatar billede darrich Novice
12. december 2008 - 20:32 #6
Ellers tror jeg ikke du får det løst, så den automatisk kan opdatere fremover, desværre.
Avatar billede zandman Nybegynder
12. december 2008 - 22:56 #7
Man kan tilføje en værdi i registrerings databasen der løser problemet. En af mine venner er tekniker... Heldigt nok.

Men tak for hjælpen anyways. Jeg tror bare jeg disabler den for han er ikke særlig sårbar i forhold til den måde han bruger computeren på. Og han får jo stadig sikkerheds opdateringerne løbene.

Disable service packs windows xp/vista
Undgå opdateringer af service packs til xp/vista.

http://www.raymond.cc/blog/archives/2008/01/30/disable-xp-sp-3-and-vista-sp1-from-windows-automatic-updates/
Avatar billede zandman Nybegynder
13. december 2008 - 14:12 #8
Det jeg lige skrev ovenover det virker tilsyneladende ikke alligevel. Der manglede i hvert fald noget i den nøgle man skulle gå ind og ændre i. Jeg fandt så ud af at hvis man trykker på opdateringsikonet når den kommer og spørger. Og fjerner flueben ved SP3 opdateringen og trykker luk så spørger den alligevel om den skal skjule denne opdatering i fremtiden. Så er det kun når man bruger windows update manuelt at den igen kommer og præsenterer SP3. Så det er så den mest simple løsning men den overså jeg da jeg brugte annuller i stedet for luk når den kom og spurgte om den skulle installere sp3. Desuden  manglede der en del valgfrie opdateringer blandt andet en opdateringspakke til sp2 og jeg tror det er derfor jeg ikke kunne installere sp3. Anyways det var måske ikke et særligt stor problem der forhindrede mig i at installere sp3
Avatar billede holger-1 Nybegynder
14. december 2008 - 01:34 #9
darrich    har  selv maser af problemer her med  xp mediacenter  sp3 og explorer 7 der
snakker engelsk
-jeg havde ikke taget mig tid til at vente på  "automatisk udrulning", og her har det ikke virket at afinstallerer sp3 og så hente via automatisk udrulning

var det sp3 du afinstallerede, via tilføj/fjern  -eller var det ( også )andre sikkerhedsprogrammer du afinstallerede

hilsen holger

-er det