Avatar billede speedpete Nybegynder
12. december 2008 - 14:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

hosting af MS SQL express

Jeg har en lille web-app (asp.net), hvor jeg har en database.mdf i min App_Code-folder. Når jeg nu skal finde et webhotel, er det så påkrævet at det understøtter MS SQL Server, eller kan .NET godt selv 'finde ud af' at tilgå min database.mdf?
Avatar billede arne_v Ekspert
12. december 2008 - 14:44 #1
For at en MDF virker skal der være installeret SQLServer på serveren.
Avatar billede speedpete Nybegynder
12. december 2008 - 15:03 #2
hej igen Arne,

tak for det. Så er lidt pts for det.
Ved du iøvrigt - hvis man laver et site med MS SQL og bruger alle de her fancy TableAdapters m.v., så kan man vel bare nøjes med at skifte connectionstring i web.config, hvis man skal have molevitten til at køre på MySQL?
Avatar billede arne_v Ekspert
12. december 2008 - 15:30 #3
Hvis du bruger DbProviderFactory og IDbXxxxx interfacene (og DataSet), så kan du godt lave
kode hvor du kan skifte database udelukkende ved at at rette i konfiguration.

Men bruger du SqlXxxxx, MySqlXxxxx klasser, så går den ikke.
Avatar billede arne_v Ekspert
12. december 2008 - 15:30 #4
og et svar
Avatar billede speedpete Nybegynder
12. december 2008 - 18:56 #5
Ok, det skal man jo lige være opmærksom på. Jeg kender ikke så meget til DbProviderFactory og nævnte TableAdapters. Plejer bare at bruge Odbc...
Avatar billede arne_v Ekspert
12. december 2008 - 21:24 #6
Du kan også tilgå stort set alle databased med ODBC.

Men ODBC giver dårlige performance og håbløse fejlmeddelser sammenlignet
med at bruge de rigtige .NET providere.