Avatar billede karsten_larsen Praktikant
12. december 2008 - 10:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Session ikke stabile

Jeg oplevet at session ikke er stabile for en enkelt bruger, men er for alle andre. Kan det skyldes firewall eller andet??

:-) karsten_larsen
Avatar billede nidyahou Praktikant
12. december 2008 - 11:12 #1
Det kan det nok ikke. Det er lidt svært at svare på, men hvad forstås ved at de er ustabile??

Det mest sandsynlige er nok, at netop de sessions indeholder data som du i din behandling af dine sessions ikke har taget højde for (eks. bogstaver i en session der normalt kun indeholder tal, og som ikke bliver castet eller tryparset)
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
12. december 2008 - 11:29 #2
Hmm -

Hvis jeg tildeler en session på start side f.eks. Session("UserId") = 1, så vil data for den session være den samme uanset hvilken side på websitet.

Hvis jeg tildeler en session på en tilfældig efterfølgende side Session("Data") = "205,3,1,3,4" også være det samme på de efterfølgende sider. Jeg kan vælge at ændre strengen løbende. Så Session("Data") indeholder kun tal i en streng, så det bør ikke være problemet.

Men af en eller anden grund mister brugeren de information. Det er kun for den bruger og ikke 1500 brugere, det sker for.

Giver det mening?
Avatar billede nidyahou Praktikant
12. december 2008 - 11:52 #3
yes - jeg hører hvad du siger, men prøv at debugge inde fra den bruger så, og gør sådan at du kan se sessionens indhold når du tester, så vil du jo kunne se hvornår det går galt. Jeg vil stadig mene at det mest sandsynlige er, at data bliver behandlet på en måde som ændrer den sessions indhold.
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
12. december 2008 - 12:07 #4
Jeg har ikke mulighed for at debugge fra brugerens pc/opkombling.

Men jeg har været logget på som denne bruger og kan ikke genskabe samme fejl, som bruger kan. Jeg har haft andre, som sidder andet sted til at logge på med brugers konto og de kan heller ikke skabe samme fejl. Så det er ikke konti specifikt eller program specifikt.

Så min overvejelse gik på at når man sidder på en større arbejdsplads med firewall etc., om det kan lave ravage i en session. For enten virker koden eller også gør den vel ikke.

???:-) karsten_larsen
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
08. januar 2009 - 18:22 #5
nidyahou -> vil du lave et svar.
Avatar billede nidyahou Praktikant
12. januar 2009 - 10:05 #6
det vil jeg gerne, men jeg synes kun du skal give point, hvis det rent faktisk var en hjælp det jeg sagde - ellers skal du bare tage dem selv :)
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
12. januar 2009 - 10:14 #7
Det var det. :-) karsten_larsen