Avatar billede soeni05 Nybegynder
11. december 2008 - 14:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

textfield - add space

Jeg ønsker at lave et textfield hvor et telefonnummer skal indtastes.

telefon nummeret skal være på formen:

+ 45 75 50 50 20 og ikke +4575505020 ..

Jeg ønsker at lave et javascript der automatisk kan indsætte mellemrummet efter hverandet tal.. Nogle ider til hvordan man kan lave dette ??
Avatar billede kalp Novice
11. december 2008 - 15:12 #1
utested.

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>  </TITLE>
</HEAD>
<script type="text/javascript">
function addSpace(obj){
  if(obj.value.length % 2 == 0) obj.value += " ";
}
</script>
<BODY>
Tlfnr. <input type="text" value="" onkeyup="addSpace(this);">
</BODY>
</HTML>
Avatar billede soeni05 Nybegynder
11. december 2008 - 16:27 #2
Hej kalp ..

Smart med modolus, prolemet er bare at når der er tilføjet et mellemrum, bliver det talt med i længden, så det virker kun ved de første to input ...

Nogle løsningsforslag ?
Avatar billede kalp Novice
11. december 2008 - 16:48 #3
måske

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>  </TITLE>
</HEAD>
<script type="text/javascript">

function addSpace(obj){
if(obj.value.charAt(obj.value.length) != ' ')
  if(obj.value.length % 2 == 0) obj.value += " ";
}
</script>
<BODY>
Tlfnr. <input type="text" value="" onkeyup="addSpace(this);">
</BODY>
</HTML>
Avatar billede kalp Novice
11. december 2008 - 16:50 #4
sorry.. noget lignede dette

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>  </TITLE>
</HEAD>
<script type="text/javascript">
var counter = 0;
function addSpace(obj){
if(obj.value.charAt(obj.value.length) != ' ') counter++;
  if(counter % 2 == 0) obj.value += " ";
}
</script>
<BODY>
Tlfnr. <input type="text" value="" onkeypress="addSpace(this);">
</BODY>
</HTML>
Avatar billede kalp Novice
11. december 2008 - 16:50 #5
onkeypress = onkeyup
Avatar billede olebole Juniormester
12. december 2008 - 00:31 #6
<ole>

Gør det på serveren. Det er hamrende irriterende, når en applikation begynder at rette på det, man skriver.

Brugeren skriver telefonnummeret, som han plejer at gøre den slags. At du så absolut vil have det skrevet på en anden måde, bør du ikke besvære brugeren med  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
12. december 2008 - 00:34 #7
Hvis du insisterer på at rette det, der bliver skrevet, så gør det, når brugeren er færdig med at indtaste nummeret - f.eks. på onchange. Man mindsker dog stadig chancen for, at brugeren ser en evt. fejl i nummeret, fordi formatet ændres til et, han ikke er vandt til