Avatar billede Slettet bruger
11. december 2008 - 14:46 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

web side midt på særmen

Når jeg indsætter fløgende linier og lige efter bogen sker der ikke noget min Webside er stadigvæk ude i siden? Jeg har kikket og kikket læst og skrevet om men intet hjælper når man ser det i desing er det ok
i css
#Ramme {
  padding: 10px;
  width: 680px;
  border: 1px solid #999999;
  margin-right: auto;
  margin-left: auto;
  background: url(billeder/back.gif);
____________________________________________________-
i Html
<body>
<div id="Ramme">
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
</div>
</body>
Avatar billede keysersoze Guru
11. december 2008 - 14:54 #1
har du husket en doctype?
Avatar billede fredehan Nybegynder
11. december 2008 - 14:56 #2
#Ramme {
  padding: 10px;
  width: 680px;
  border: 1px solid #999999;
  margin-right: auto;
  margin-left: auto;
  background: url(billeder/back.gif);
  float: center;

Måske vil det hjælpe?
Avatar billede keysersoze Guru
11. december 2008 - 15:03 #3
float: center? heh, den findes vist ikke i nogen standard overhovedet.
Avatar billede pepsiman Juniormester
17. december 2008 - 10:56 #4
.layout {
    width: 500px;
    height: 100%;
}

hjælper det?
Avatar billede olebole Juniormester
17. december 2008 - 11:06 #5
<ole>

keysersoze har allerede givet svaret i trådens første indlæg. Spørgerens egen kode virker fint - men det forudsætter, han ikke disabler CSS ved at udelade en fuld DTD  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2008 - 16:00 #6
Hvad mener du med at disable css så ville det vel ikke virke i designer?
men for øvrigt så har jeg fået det til at virke ved at slette alt og begynde for fra
margin-left: auto;
Avatar billede olebole Juniormester
17. december 2008 - 16:27 #7
Jeg synes da ellers, jeg fik skrevet det ret tydeligt: Du disabler de vigtigste dele af CSS i et dokument, hvis du ikke anvender en fuld DTD ... i hvertfald i IE
Avatar billede olebole Juniormester
17. december 2008 - 16:28 #8
Hvad du mener med:
  "så ville det vel ikke virke i designer"
- har jeg til gengæld ingen anelse om  =)
Avatar billede keysersoze Guru
17. december 2008 - 18:02 #9
uden en doctype virke visse dele af css'en stadigvæk - men rigtig mange ting fungerer ikke efter hensigten eller slet ikke hvis den er udeladt. For slet ikke at glemme at det overhovedet ikke er et validt html dokument man arbejder med men nærmere bare et almindeligt text-dokument struktureret på en specielt måde.
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2008 - 19:00 #10
Mon ikke vi skal lukke nu da vi er ude i noget jeg ikke ved så meget om
Jeg er helt ny i at lave hjemmeside med DreamWeaver og CSS
Men Til Olebole vil jeg sige at hår man skriver i Code kan man skifte til Design
og der er det at man kan se efekten af det man laver jeg kan ikke forklarer hvad jeg mener bedere.
Men hvordan fordeler jeg de 100 point.
Avatar billede keysersoze Guru
18. december 2008 - 20:46 #11
hvordan DW's designer tolker kode tør jeg ikke sige så om den kan finde ud af at tolke al CSS korrekt uden en doctype kan jeg ikke svare på - men det vi taler om er tolkningen i browserne da de er lidt vigtigere end hvordan DW opfører sig. Bare fordi noget vises som ønsket i DW kan du ikke nødvendigvis regne med at det også vises korrekt i samtlige browsere.

point styrer du selvfølgelig hvordan deles :)