Avatar billede c_d_p Nybegynder
11. december 2008 - 10:43 Der er 4 kommentarer

Skjul #I/T

Hej.
Jeg har lavet et LOPSLAG hvor jeg nogen steder får værdien #I/T da den variabel jeg søger efter ikke nødvendigvis er i opslagstabellen. Men det ser ikke så pænt ud i mit regneark. Er der nogen pæn måde jeg kan skjule det på?
Jeg har før fået idéen inde på denne side:
HVIS(ER.FEJL('nuværende formel');"";'nuværende formel')

Men kan det ikke gøres anerledes i Lopslag?
Vh Camilla
Avatar billede lerskov Praktikant
11. december 2008 - 10:51 #1
Indsæt lopslaget som din nuværende formel.

eks.

=hvis(er.fejl(lopslag;a1;h:j;falsk));""(lopslag;a1;h:j;falsk)))
Avatar billede c_d_p Nybegynder
11. december 2008 - 11:08 #2
Ja det var det forslag jeg allerede havde fået (det har jeg måske ikke beskrevet klart nok), men jeg tænkte at det måske kunne gøres smartere.
Avatar billede mireigi Novice
11. december 2008 - 11:08 #3
Jeg ville nu bruge:

=HVIS.FEJL(LOPSLAG(A1;h;j;falsk);"")

Det er i princippet det samme, men den skriver automatisk resultatet af din formel ud hvis der ikke er fejl. Derved sparer du lidt kode og det bliver mere overskueligt :)
Avatar billede sjap Praktikant
11. december 2008 - 20:16 #4
Du kan evt. blot lave en betinget formatering af felterne hvor opslagsformlen står, og så vælge at tekstfarven er den samme som baggrundsfarven, hvis cellen indeholder fejl (Excel 2007).

Det kan man muligvis ikke i ældre versioner af Excel, men her kan man så teste på "Formlen er" og bruge

=ER.IKKE.TILGÆNGELIG(D7)

som argument (D7 skal være den valgte celle).