Avatar billede til_dkmaster Nybegynder
10. december 2008 - 21:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Menu tree script og MySQL problem

Hej, jeg har et problem med at stykke script:::

<? include("db.php");
$result = mysql_query("SELECT * FROM $menuid order by nr") or die (mysql_error());
while($row = mysql_fetch_array($result)){

echo "<DIV id=div$row[nr] onclick=expand($row[nr]) onmouseover=farve($row[nr]) onmouseout=ikfarve($row[nr])>";
echo "<BR><STRONG>$row[oversigt]</STRONG><br>";
echo "</div>";

$id = $row[id];
$result1 = mysql_query("SELECT * FROM $menu WHERE menuer = '$id' order by nr") or die (mysql_error());
while($row1 = mysql_fetch_array($result1)){
echo "<DIV id=box$row[nr] style='DISPLAY: yes' noWrap>";
echo "&nbsp;&nbsp;<a href=iframe.php?site=$row1[tableid]&start=$row1[tableid] target=iframename>$row1[oversigt]</a><BR>";
echo "</DIV>";
}}
?>

Menu -> Når der klikkes herpå forsvinder linkene neden under
  Underemne -> Men der er kun denne som forsvinder!
  Underemne2
  Underenme3

osv...

echo "<DIV id=div$row[nr] onclick=expand($row[nr]) onmouseover=farve($row[nr]) onmouseout=ikfarve($row[nr])>";
echo "<BR><STRONG>$row[oversigt]</STRONG><br>";

echo "</div>";
Problemet med være den overstående linie, som bliver udskrevet inden MySQL connect afsluttes ...

Men hvis jeg gør følgende:

$result = mysql_query("SELECT * FROM $menuid order by nr") or die (mysql_error());
while($row = mysql_fetch_array($result)){

echo "<DIV id=div$row[nr] onclick=expand($row[nr]) onmouseover=farve($row[nr]) onmouseout=ikfarve($row[nr])>";
echo "<BR><STRONG>$row[oversigt]</STRONG><br>";
}
echo "</div>";

$id = $row[id];
$result1 = mysql_query("SELECT * FROM $menu WHERE menuer = '$id' order by nr") or die (mysql_error());
while($row1 = mysql_fetch_array($result1)){
echo "<DIV id=box$row[nr] style='DISPLAY: yes' noWrap>";
echo "&nbsp;&nbsp;<a href=iframe.php?site=$row1[tableid]&start=$row1[tableid] target=iframename>$row1[oversigt]</a><BR>";
}
echo "</DIV>";

Bliver menuerne ikke vist korrekt :(
Avatar billede til_dkmaster Nybegynder
10. december 2008 - 21:24 #1
"""Problemet må være den overstående linie, som bliver udskrevet inden MySQL connect afsluttes ..."""

NB:
Scriptet virker, hvis indtasterne overskrift og link manuelt, det er når de trækkes ud fra MySQL det går galt :(
Avatar billede dkfire Nybegynder
11. december 2008 - 08:57 #2
Har du et link til siden ???

Hvordan ser din html kode ud nu og hvordan vil du gerne have den til at se ud ??
Avatar billede til_dkmaster Nybegynder
11. december 2008 - 19:07 #3
<SCRIPT language=JavaScript type=text/javascript>
function expand(ThisID){
    if(document.getElementById('box' + ThisID).style.display == 'none') {
        document.getElementById('box' + ThisID).style.display = 'block';
    }
    else {
        document.getElementById('box' + ThisID).style.display = 'none';
    }
    return false;
    void(0);
}
function farve(ThisID){
    document.getElementById('div' + ThisID).style.color = "#9B712F";
    document.getElementById('div' + ThisID).style.textDecoration = "none";
    document.getElementById('div' + ThisID).style.cursor = "hand";
}
function ikfarve(ThisID){
    document.getElementById('div' + ThisID).style.color = "black";
    document.getElementById('div' + ThisID).style.textDecoration = "none";
}

</SCRIPT>

<span style="font-size:8pt;"><font face="Tahoma">
<? include("db.php");
$result = mysql_query("SELECT * FROM $menuid order by nr") or die (mysql_error());
while($row = mysql_fetch_array($result)){

echo "<DIV id=div$row[nr] onclick=expand($row[nr]) onmouseover=farve($row[nr]) onmouseout=ikfarve($row[nr])>";
echo "<BR><STRONG>$row[oversigt]</STRONG><br />";
echo "</div>";

$id = $row[id];
$result1 = mysql_query("SELECT * FROM $menu WHERE menuer = '$id' order by nr") or die (mysql_error());
while($row1 = mysql_fetch_array($result1)){
echo "<DIV id=box$row[nr] style='DISPLAY: yes' noWrap>";
echo "&nbsp;&nbsp;<a href=iframe.php?site=$row1[tableid]&start=$row1[tableid] target=iframename>$row1[oversigt]</a><BR>";
echo "</DIV>";
}}
?>
</span></font>
Avatar billede til_dkmaster Nybegynder
11. december 2008 - 19:08 #4
Avatar billede til_dkmaster Nybegynder
11. december 2008 - 19:11 #5
Hvis vi set på første link:

<DIV id=box0 style='DISPLAY: yes' noWrap>&nbsp;&nbsp;<a href=iframe.php?site=DOS10&start=DOS10 target=iframename>PC-DOS 1.0</a><BR></DIV>

Så afsluttes den ved "PC-DOS 1.0" med </DIV>
- Men </DIV> skal først komme efter: "Windows on DOS"

_____
echo "<DIV id=div$row[nr] onclick=expand($row[nr]) onmouseover=farve($row[nr]) onmouseout=ikfarve($row[nr])>";
echo "<BR><STRONG>$row[oversigt]</STRONG><br />";
echo "</div>";  -> Fejlen er her, den skal afsluttes, men hvordan?

hvis jeg bruger " } " -> efter echo "<BR><STRONG>$row[oversigt]</STRONG><br />";
bliver menuen ikke udskrevet korrekt :(
______
Avatar billede til_dkmaster Nybegynder
11. december 2008 - 19:54 #6
<? include("db.php");
$result = mysql_query("SELECT * FROM $menuid order by nr") or die (mysql_error());
while($row = mysql_fetch_array($result)){

echo "<DIV id=div$row[nr] onclick=expand($row[nr]) onmouseover=farve($row[nr]) onmouseout=ikfarve($row[nr])>";
echo "<BR><STRONG>$row[oversigt]</STRONG><br />";
echo "</div>";
echo "<DIV id=box$row[nr] style='DISPLAY: yes' noWrap>";

$id = $row[id];
$result1 = mysql_query("SELECT * FROM $menu WHERE menuer = '$id' order by nr") or die (mysql_error());
while($row1 = mysql_fetch_array($result1)){

echo "&nbsp;&nbsp;<a href=iframe.php?site=$row1[tableid]&start=$row1[tableid] target=iframename>$row1[oversigt]</a><BR>";
}
echo "</DIV>";
}

?>

Fandt selv løsningen :)