Avatar billede supersquirrel Nybegynder
10. december 2008 - 18:22 Der er 8 kommentarer

Få contentboks hele vejen vertikalt

Hejsa!

Er ved at lege med div, og nu er jeg stødt på et problem.

Jeg har den her content boks, der skal gå hele vejen gennem siden vertikalt, men hvordan gøres det?

I html filen:
    <div id="content" align="center">
        ..
    </div>

I css filen:
#content {
    background:url('../gfx/design/content.png');
    background-repeat: repeat-y;
    width:807px;
    height:100%;
    margin:0 auto 0 auto;
    text-align:left;
}

.. Lige pt. er der kun content baggrund bag ved ".."
Avatar billede supersquirrel Nybegynder
10. december 2008 - 19:01 #1
Her er lige body delen:
<body>
    <div id="top">
        <div id="container">
            <div id="banner"></div>
        </div>
    <div id="content" align="center">
        ..
    </div>
</body>
Avatar billede zips Juniormester
10. december 2008 - 19:44 #2
Jeg er ikke helt med på hvad du ønsker, med den kode du skriver vil den jo udvide sig i forhold til indholdet i din content vertikalt som den vel skal?
Avatar billede supersquirrel Nybegynder
10. december 2008 - 19:47 #3
Den skal automatisk fylde hele siden ned med content billedet..

Næsten ligesom her på exp.dk, men bare hvor designet går fra top til tå =)
Avatar billede zips Juniormester
10. december 2008 - 20:04 #4
Udfra den kode du har lagt her skal der en fast højde på for at få det til at virke, for hvad er 100% af hvad? den vil regne på 0 så kan du nok se hvad siden er høj :)
Avatar billede supersquirrel Nybegynder
10. december 2008 - 20:05 #5
Hvordan kan jeg ellers gøre det? =)
Avatar billede zips Juniormester
10. december 2008 - 20:12 #6
Da jeg ikke kan se hvordan det skal se ud er det ikke så nemt at sige, men måske med en min-height:300px; men det er ren gæt :)
Avatar billede olebole Juniormester
11. december 2008 - 10:32 #7
<ole>

Hvis elementet skal fylde hele højden, er du nødt til at lægge toppen ind i content. Der er ikke noget i CSS, der hedder '100%-120px'  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede bjoarn Nybegynder
07. januar 2009 - 14:08 #8
Man kan ikke lave %-angivne højder på elementer i CSS (med mindre de er inde i et andet element der har en fast højde).

Dvs. at det anderledes end ift til bredden hvor man godt kan bruge % (selvom dette også kan være problematisk hvis man kombinere med andre box relatered properties eller vil have identisk crossbrowser design).

Jeg har set hacks på nettet, uden dog at kunne huske dem. Men du kan jo prøve at google "100% height css".

Et hack jeg selv lige kan tænke på er at fake den fulde højde, ved at give body en baggrund der har et midterkolonne.