Avatar billede jeoparty Nybegynder
10. december 2008 - 16:20 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

HD forsvundet efter formattering efter virus.

Jeg sidder med en PC som jeg skal have op at køre efter en "ekspert" i computere havde set på den. Problemet startede med en virus som de efter slettelse via virus program. Efter reboot kom der en fejl meddelse Missing bootmgr  og den låste sig. De prøvede derfor en formattering af HD og "eksperten" hjalp med dette. Nu kan den ikke finde HDs i bios overhovedet, og hvis kører Win installation kommer den frem til valg af drev at installere på og siger ingen HD er installeret tryk F3 for genstart og tjek om de er tilsluttet.
Nu sidder jeg med den.
Har Vista og Xp CDer, har boot CD og har opdateret Bios.

Computeren er en Fujitsu siemens, med 2x160 SATA HDs som er raided. Jeg har prøvet at slette raiden og køre den som 1x160 HD med fat32, men ligevidt hjælper det. Jeg kan se begge HDs i raid setup (F12 under initial boot) og kan ændre raid/ikke raid etc. Men i Bios viser den intet osv.
Min tanke kunne være MBR er væk, men ud fra ældre spørgsmål herinde er alle bygget ud fra at de vil gemme gamle data og jeg har prøvet lidt af løsningerne, men er ligevidt stadig. Alt data er væk så ingen bekymringer med det. Så hvad gør jeg? Plz help :-)
Avatar billede jeoparty Nybegynder
10. december 2008 - 16:20 #1
skriv endelig hvis i skal bruge mere info.
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2008 - 17:47 #2
Som jeg forstår dit spørgsmål har du ingen data der skal reddes derfor er det eneste rigtige www.helgec.dk/killdisk.html og herefter er jeg ret sikker på at den spinder
Avatar billede jeoparty Nybegynder
10. december 2008 - 19:39 #3
Formatterer jeg Den unallocated HD eller Device? og opretter den selv boot sectoren så den funker?
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2008 - 19:57 #4
Efter KILLDISK ->  hvis du skal operativsystem på disken så installer som du plejer -> ikke operativsystem, opret partition og formater
Avatar billede jeoparty Nybegynder
10. december 2008 - 22:02 #5
jeg har lige kørt killdisk færdig og smidt Vista CD i. den når til valg af harddisk som installation skal på og viser ingen. Hvor laver jeg en partition som skal bruges så viser HD?
Avatar billede jeoparty Nybegynder
10. december 2008 - 23:42 #6
fandt Superfdisk og fik oprettet en 300 gb partition, men når stadig kun frem til samme sted i installationen som siger der mangler drivere til HD og skal "gennemse" og vise vejen for vista hvor de ligger.
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2008 - 08:06 #7
Prøv at se http://www.helgec.dk/vista-install.html jeg tror du gør noget forkert under din installation
Avatar billede jeoparty Nybegynder
11. december 2008 - 21:08 #8
nope, jeg når til figur 6, og når skal vælge drev på figur 7 vises der ingen drev overhovedet.
Avatar billede jeoparty Nybegynder
11. december 2008 - 21:12 #9
Hvis jeg går ind i bios (nyeste version som jeg har flashed) viser den under IDE Primary/slave navnet på DVD drevet og under SATAPORT 1 Viser den [NONE]
Avatar billede jeoparty Nybegynder
11. december 2008 - 21:17 #10
Under raid setup har jeg Modelname- JRAID, Raid level- 0-STRIPE, CAPACITY- 320 GB, STATUS- NORMAL, MEMBERS(HDDx)- 01

HDs hedder forresten WDC WD1600BEVS
Avatar billede jeoparty Nybegynder
11. december 2008 - 21:30 #11
Googlede lidt rundt og fandt dette:

    "No mass storage device found" reported during Windows NT/2000/XP/2003/XP/Vista 32/64-bit installation.
      Question
      My drive is connected to a controller card or built-in SCSI, EIDE, or Serial ATA port. Why is it not recognized during Windows NT/2000/XP/2003/Vista installation?
      Answer
      Problem:
An EIDE, SCSI, or Serial ATA (SATA) drive is not recognized during the installation of Windows NT/2000/XP/2003/Vista or XP 32/64-bit. The installer reports that there is no drive present for the Windows installation, even though the controller recognizes the drive.

Cause:
The drive may not be detected during the installation of Windows because you have not yet loaded the drivers for your EIDE, SCSI, or SATA controller.

Resolution:
During the initial installation of Windows, you will need to press F6 almost immediately when "Setup is inspecting your hardware..." appears on the screen. You will then be asked to provide any mass storage controller drivers you may have. At this point, use the drivers supplied by your controller manufacturer (or motherboard manufacturer). After performing the steps above, the drive will be recognized and the install should continue without problems.

Note: In many cases, specialized ATA or RAID ports, SCSI ports, and SATA ports integrated directly into the motherboard must have their drivers installed as shown above.

Dvs finde MB drivere og smide på en disk??
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2008 - 21:36 #12
HVor hurtig en netforbindelse har du??
Avatar billede jeoparty Nybegynder
11. december 2008 - 22:00 #13
20/1
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2008 - 22:14 #14
Så vil jeg foreslå dig at downloade - brænde og installere en OpenSuse 11.0 ftp://ftp.klid.dk/opensuse/distribution/11.0/ kan den installeres så kan Vista også se hvordan du brænder en ISO fil på www.helgec.dk/livecd.html
Avatar billede jeoparty Nybegynder
11. december 2008 - 22:20 #15
Tror det lykkedes, Fandt en Mass storage device driver på google som passede til Serial ATA discs, og smed den på en skive, startede derefter vista installation op og når kom til figur 7 valgte jeg at lede efter drivere til HDs, valgte den fra CDen og den fandt min HD, slettede den FAT32 partition jeg havde oprettet med Fdisk op oprettede en ny i NTSF og nu er den igang med at køre vista ind. Jeg vender tilbage med mere snart
Avatar billede jeoparty Nybegynder
11. december 2008 - 22:46 #16
Kører som før :-) tak for hjælpen Helgec, har gemt din side som favorit, du har mange gode tips :-) Smider du lige et svar?
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2008 - 05:40 #17
Jeg samler ikke point og jeg hjalp jo heller ikke så snup dem selv
Avatar billede jeoparty Nybegynder
13. december 2008 - 00:56 #18
done, lukker