Avatar billede martin86 Nybegynder
10. december 2008 - 13:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Tag Cloud

Hej Eksperter,

Jeg sidder og har prøvet at lege lidt med en "tag cloud" i ASP, det er ikke lykkedes helt efter planen og jeg er efter nogle google forsøg blevet enigt med mig selv om at der nok var nogle der havde haft problemet før mig her på Eksperten..

Er der nogle af der der har et link til en tutorial eller selv ligger inde med noget kode til en tag cloud? - jeg bruger en MySql database og ASP og tagsne ligger i en database ved navn "Tags"

På forhånd tak..
Avatar billede loukas Mester
16. december 2008 - 12:44 #1
Hej,
Hvis du fortæller hvad det er som ikke lykkedes er det nemmere at hjælpe.
Smid noget kode og evt. asp-fejl meddelelser.
Avatar billede martin86 Nybegynder
16. december 2008 - 13:21 #2
Jeg leder egentlig bare efter om der er nogle der har villet lave en Tag cloud i asp også, og om de kender til nogle tutorial eller har noget kode liggende...
Avatar billede martin86 Nybegynder
03. marts 2009 - 12:39 #3
Jeg kom frem til en workaround; 2 tabeller en med alle tags man kunne ønske sig, og en der tilknytter tagsne til et indlæg..

Her er koden:

                        Response.Write "<br><br>"
                        Response.Write "<h2>Tag Cloud</h2>"
                        xxsmall = "10"
                        xsmall = "11"
                        small = "12"
                        medium = "15"
                        large = "18"
                        xlarge = "19"
                        xxlarge = "20"

                        SqlTag ="Select * from "&BlogTagsDatabaseNavn&" order by Tag"
                        Set Tag = Conn.Execute(SqlTag)

                        do while Tag.eof=false

                            SqlTagCloud ="Select Count(*) as Antal from "&BlogTagTilknytningDatabaseNavn&" where TagId='"&Tag("Id")&"'"
                            Set TagCloud = Conn.Execute(SqlTagCloud)

                            Nummer = TagCloud("Antal")

                                IF TagCloud("Antal") < "2" THEN
                                Size = xxsmall
                                ELSEIF TagCloud("Antal") = "2" Or (TagCloud("Antal") > "2" AND TagCloud("Antal") < "4") THEN
                                Size = xsmall
                                ELSEIF TagCloud("Antal") = "4" Or (TagCloud("Antal") > "4" AND TagCloud("Antal") < "6") THEN
                                Size = small
                                ELSEIF TagCloud("Antal") = "6" Or (TagCloud("Antal") > "6" AND TagCloud("Antal") < "8") THEN
                                Size = medium
                                ELSEIF TagCloud("Antal") = "8" Or (TagCloud("Antal") > "8" AND TagCloud("Antal") < "10") THEN
                                Size = large
                                ELSEIF TagCloud("Antal") = "10" Or (TagCloud("Antal") > "10" AND TagCloud("Antal") < "12") THEN
                                Size = xlarge
                                ELSE
                                Size = xxlarge
                                END IF

                            Set TagCloud = Nothing
                            Set SqlTagCloud = Nothing

                            Response.Write "<div style='float:left; padding:3px;'><a href='?s=Tags&TagId="&Tag("Id")&"' class='aTagCloud' style='font:"&Size&"pt Trebuchet MS, Lucida Grande, Tahoma;'>"&Tag("Tag")&"</a></div>"

                        Tag.movenext
                        loop

                        set    Tag = nothing
                        set SqlTag = nothing