Avatar billede dakar2004 Nybegynder
10. december 2008 - 05:18 Der er 4 kommentarer

hjælp til sql sætning

<%
value_checkbox = Request.Form("checkbox")
value_folderid = Request.Form("folder")
If Request.Form("checkbox") ="" then Response.Redirect("min_profil_indbakke_flyt_fejl.asp") else Response.Write "Flytter Beskeder..." End If
If Request.Form("select2") ="Ingen Mapper" then Response.Redirect("min_profil_indbakke_flyt_fejl.asp") End If
set flyt = Server.CreateObject("ADODB.Command")
flyt.ActiveConnection = MM_eventz_STRING
flyt.CommandText = "INSERT INTO message_saved (folderid, brugerid2, alias2, besked, emne)  VALUES message_inbox (" & value_folderid & ", brugerid2, alias2, besked, emne) WHERE messageid IN(" & value_checkbox & ")"
flyt.CommandType = 1
flyt.CommandTimeout = 0
flyt.Prepared = true
flyt.Execute()
%>

Jeg får afvide at der er fejl i min INSERT INTO linie, men kan ikke lige lokalisere fejlen

håber i forstår hvad jeg vil med dette script ellers kommer en kort forklaring:

Jeg har en liste med beskeder i en form på den forrige side som sender info til denne side med POST Method, det jeg vil er at alle dem som jeg har markeret i min form med checkboxe skal tilføjes til den valgte mappe som også bliver valgt i den omtalte form...

Håber i forstår...
Avatar billede keysersoze Guru
10. december 2008 - 07:28 #1
jeg forstår ikke rigtig hvad du forsøger på - din sql er en god blanding mellem en insert og en update?
Avatar billede softspot Forsker
10. december 2008 - 08:42 #2
Hvis du vil flytte beskeder skal du vel ikke indsætte nye beskeder i tabellen, men nærmere opdatere de eksisterende. I så fald kan du gøre det således:

sql = "UPDATE message_saved " & _
      "SET folderid = " & value_folderid & " " & _
      "WHERE messageid IN (" & value_checkbox & ")"
Avatar billede dakar2004 Nybegynder
10. december 2008 - 13:28 #3
Hej og tak fordi i gider kigge på det for mig, nej jeg skal ikke opdatere en eksisterende tabel, tabellen message_saved er tom og skal derfor fyldes ud med de data fra message_inbox, da jeg vil flytte dem fra message_inbox til message_saved

håber i forstår det nu, kan godt være min sql er lidt blandet sammen med insert og update, det er også derfor jeg henvender mig til jer for at få den rettet til en insert sql streng...
Avatar billede softspot Forsker
11. december 2008 - 15:17 #4
I så fald tror jeg faktisk du kan bruge SELECT INTO

flyt.CommandText = "INSERT INTO message_saved (folderid, brugerid2, alias2, besked, emne)  SELECT " & value_folderid & ", brugerid2, alias2, besked, emne FROM message_inbox WHERE messageid IN(" & value_checkbox & ")"