Avatar billede bente_fiber Nybegynder
09. december 2008 - 15:31 Der er 3 kommentarer

Blank side når jeg bruger interfaces

Hej derude, har et spørgsmål som irrireterer mig lidt.

Når jeg benytter interfaces rundt omkring på mit site, kommer der ingen form for exception eller fejlbesked, såfremt jeg glemmer en påkrævet metode. I stedet kommer der bare en helt hvid side - som kan være ret "pain in the ass" at debugge.

Det sker både på mit privat projekt og på mit arbejde.

Typisk eksempel kunne være
interface MyClass_Interface {
    public function validate($string);
}

og

class MyClass implements MyClass_Interface {
    // HER "GLEMMER" JEG VALIDATE KLASSEN
    // OG SLUTBRUGEREN SER BARE EN BLANK SIDE
}

Nogen måde man kan ændre det via setting eller lignende?

På forhånd tak,
Hilsen Simon
Avatar billede dkfire Nybegynder
09. december 2008 - 15:38 #1
Alt efter hvilke webhotel du har, så skal du sikkert slå fejlbeskeder til.
Ellers kan du bruge errror_reporting() øverst på dine sider.
http://dk.php.net/manual/en/function.error-reporting.php
Avatar billede bente_fiber Nybegynder
10. december 2008 - 19:47 #2
Hej Dkfire.

Har ikke webhotel - har godtnok en Hetzner server, men det er off topic. Når vi redigerer i vores frameworks sker det ofte lokalt via xampp eller lignende. Og error-reporting er slået til.

Ved ikke om det er fordi fejlen sker inde bag masse klasser, at der ikke kommer en fejlbesked, men det er ihvertilfald til at få grå hår af.

Med venlig hilsen
Simon
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. december 2008 - 19:52 #3
Den kode du viser skal, isoleret set, give en fejlbesked: http://n0p.com/855851p.php

<?php

interface MyClass_Interface {
    public function validate($string);
}

class MyClass implements MyClass_Interface {
    // HER "GLEMMER" JEG VALIDATE KLASSEN
    // OG SLUTBRUGEREN SER BARE EN BLANK SIDE
}

?>
Hejsa