Avatar billede oddi Nybegynder
09. december 2008 - 11:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

sqlite3 "id update"

Hej Eksperter.

Jeg vil lige nævne at det er første gang jeg laver en database applikation. Jeg har valgt at bruge sqlite3 og bruge en c-api for at sende SQL statements til databasen.

I databasen skal der være en tabel, f.eks:

id | message | time | crc16
1      xxx      xx    xx
2      xxx      xx    xx
3      xxx      xx    xx
osv...

Findes der en SQL statement som kan holde "styr" på mit id... Forstået på denne måde: at SQL på en eller anden måde opdaterer id'et, f.eks hvis jeg fjerner alt det forbundet med id 2 så vil alle efterfølgende id'er blive opdateret til id-1. Alså jeg fjerner id 2 og id 3 bliver til id 2...

Findes der en smart måde at løse dette problem på, eller skal jeg selv opdatere samtlige id'er?

\Oddi
Avatar billede leif Seniormester
09. december 2008 - 11:32 #1
Hvad er formålet med det ?
Avatar billede oddi Nybegynder
09. december 2008 - 11:43 #2
Databasen skal synkroniseres med et array af structs... Dvs at id, message,time og crc16 er alle variabler i en struct.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. december 2008 - 15:30 #3
Foerst:
  MySQL != SQLite

Jeg mener at du er paa vej ud af en forkert tangent.

Du boer ikke aendre dine id.

Lad der bare vaere huller i raekkefoelgen i databasen. Hvis du lader id vaere
et felt i din struct og ikke index i arrayet, saa kan du godt have hulller i databasen
men et kontinuert array i memory.
Avatar billede oddi Nybegynder
09. december 2008 - 16:19 #4
Det var også i disse baner jeg begynde at tænke efter at jeg skrev herinde på eksperten. Tak for det arne_v smid et svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. december 2008 - 01:32 #5
svar