Avatar billede multipass Nybegynder
09. december 2008 - 02:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

in_array Problem

Har sgu set mig blind på det her... så håber en der kan hjælpe mig.

Problemet er at jeg har en række tal in min database dem trækker jeg ud i et array, og derefter vil jeg gerne se om den indeholder nogle bestemte tal. men min browser kommer med et output som siger "Findes ikke"

print_R siger Array ( [0] => '10' [1] => '12' )

Så et eller andet er galt. for tallet 10 findes jo i mit array.

håber nogle kan hjælpe mig.

min kode ser således ud.

$result = mysql_query("select seat from tog ");
$array = array();
while ($row = mysql_fetch_array($result)) {
$array[]  = "'".$row['seat']."'";
}

if (in_array("10",$array)){
    echo "Findes";
} else {
    echo "Findes ikke";
}

print_r ($array);
Avatar billede simm Nybegynder
09. december 2008 - 03:34 #1
Prøv istedet for print_r at bruge vardump - den giver dig muligheden for at se hvilken type variabel det er, der befinder sig på et givent array-index.

Umiddelbart ser det ud til at variablerne er af typen string?
Hvis vardump returnerer at det er ints, så prøv at fjerne "" omkring 10-tallet i din in_array-linje
Avatar billede coderdk Praktikant
09. december 2008 - 09:39 #2
if (in_array("'10'",$array)){

vil virke. Du sætter '10' ind, ikke 10. Lav

$array[]  = "'".$row['seat']."'";

om til

$array[]  = $row['seat'];
Avatar billede olebole Juniormester
09. december 2008 - 11:26 #3
<ole>

coderdk >> Har du mon ret i det? Hvis der indsættes '10' burde:
    if (in_array("10",$array)){

- da virke. Indsættes derimod 10, vil
    if (in_array(10,$array)){

- virke  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede coderdk Praktikant
09. december 2008 - 11:52 #4
Nej, der bliver jo indsat "'10'" altså en streng med '10' i... :)
Avatar billede multipass Nybegynder
09. december 2008 - 13:37 #5
coderdk´s forslag ser ud til at virke...